Zadání domácí práce na 30. 3. - 3. 4. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA OBDOBÍ 30. 3. – 3. 4. 2020
Milí rodiče a milé děti J,
moc Vás zdravím v novém týdnu. Velice děkuji všem, kteří jste mi poskytli zpětnou vazbu o Vašem domácím učení, potěšily mě fotky prací dětí i Vaše postřehy, bylo to moc milé čtení J! Snažila jsem se Vám všem odpovědět a v neposlední řadě jsem také mohla pochválit děti za konkrétní práce. Posílání zpětné vazby od Vás mi také moc pomáhá v plánování další výuky. Nechci Vám ale posíláním ofocených prací dětí ještě přitěžovat, už tak máte s domácí výukou práce dost. Ráda bych ale alespoň jednou za týden o Vašem domácím učení dostala nějaké „hlášení“ J. Vyberte si, podle Vašich časových možností, a poskytněte mi, prosím, všichni zpětnou vazbu takovým způsobem, jaký Vám nejvíce vyhovuje (telefonicky, e-mailem, přes WhatsApp). Za poslání prací dětí budu samozřejmě moc ráda, ale nechám to na Vás J. V průběhu týdne si Vám všem dovolím zavolat i já, abych Vás a děti slyšela, případně pomohla s tím, co byste potřebovali.
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE:
OPAKOVÁNÍ
- procvičování abecedy a řazení slov podle abecedy
- na tabulku, různými hrami – viz zadání z minulého týdne
- při odříkávání abecedy říci jedno písmeno nahlas a jedno potichu
- můžete zkusit vyhledat v knížce s abecedním pořádkem konkrétní stránku (v dětských encyklopediích, v kuchařce, v pravopisných pravidlech konkrétní slovo…), tím také děti snáze pochopí, proč je abeceda důležitá J…
- procvičování pravopisu a psaní – do sešitu „ČJ – diktáty a KP“ napsat jedno cvičení podle vlastního výběru a druhé projít ústně: ČJ učebnice str. 86/cv. 8 a 9.
- psaní dopisu – kdo nechyběl, si to už ve škole vyzkoušel, na začátku napsat kde a kdy dopis píšeme, oslovení, pozdrav, vlastní psaní, rozloučení a podpis (viz také uč. str. 74)
Úkol: přečíst si dopis od našeho třídního skřítka Ostružinky a napsat mu DO PÁTKU odpověď - dopis v rozsahu asi jedné stránky + kdo chce, nakreslí barevný obrázek.
Moji milí druháčci J!
Posílám Vám pozdrav ze školy, doufám, že se máte doma dobře a jste zdraví. Jak se máte? Já tu na Vás čekám a hlídám naši třídu. Jsem moc rád, že už začalo nové roční období – jaro. Do třídy nám vesele svítí sluníčko. Je to paráda J! Rád se vyhřívám na parapetu a pozoruji z okna jarní přírodu. Spolu s Markétkou jsme sundali zbytky zimní výzdoby a pověsili jarní (zatím starší) obrázky od paní učitelky ze skříně. To budete koukat, až se vrátíte J! Zadám Vám na tento týden jeden úkol: stejně jako vloni si zasejte do misky osení. Kdo nemá semínka obilí, muže zkusit čočku, řeřichu…Misku dejte na světlo, zalévejte a pozorujte, jak semínka začnou růst. Napište mi, prosím, jestli se Vám to povedlo, jak se s rodiči doma učíte, co Vás doma baví, co děláte ve volném čase, co je u Vás v okolí na jaře nového… Uděláte mi tím velkou radost J! Moc se těším na Vaše dopisy, pošlete mi je ofocené přes e-mail paní učitelky Petry. Jsme domluvení, že mi je přinese. Držím Vám palce, ať Vám to jde v domácí škole. Už se Vás, kamarádi, nemůžu dočkat, čekám tu na Vás J!
Váš skřítek Ostružinka
NOVÉ UČIVO
- Slovní druhy – jejich přehled je v učebnici na str. 84, spolu s dětmi si ho průběžně několikrát přečtěte, úkolem je pouze seznámení s nimi, ve 2. třídě se budeme trochu podrobněji zabývat jen podstatnými jmény, slovesy, spojkami a předložkami (více až ve 3. třídě).
Vyrobení pomůcky (s inspirací na str. 84): Nakreslit pastelkami, vodovkami …(nebo nalepit z barevného papíru) velkou fantastickou květinu se stonkem a 10 listy, nebo jeden velký květ s 10 okvětními lístky. Na každý list, či okvětní lístek napsat čitelně libovolným písmem název slovního druhu s pořadovým číslem (bez příkladů slov). Kreativní nápady vítány J.
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ vypracovat str. 58 a 59, číst nahlas vlastní knížku alespoň 5krát týdně nejméně 15 minut. Píšete mi, že mnozí už přečetli doma celou knížku (nebo dokonce knížek několik J), z čehož mám velkou radost. Pokračujte ve čtení i nadále. V příštím týdnu pošlu pro tyto pilné „knihomoly“ další motivační pokyny k přečteným knížkám J.
ROZŠIŘUJÍCÍ ÚKOLY
- Zahrajte si hry z minulého týdne, zkuste slovní kopanou…
- Zkuste si doma zahrát Kimovu hru: připravte si na stůl asi 10 různých předmětů (např. klíč, pastelku, hrnek, zvoneček, …), chvilku si je společně prohlížejte a zkuste si je zapamatovat. Pak předměty zakryjte a zkuste je každý samostatně sepsat, pak seřadit třeba i podle abecedy…Kdo bude mít víc zapsaných předmětů?
- Trénovat učivo můžete i na těchto odkazech: https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/abeceda
MATEMATIKA – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Násobení a dělení do 20 – „hromádkování“ s drobnými stejnými předměty (viz minulé pokyny k domácí práci), zapisovat k tomu příklady na násobení a dělení…, můžete si vyzkoušet i pomocí předmětů znázornit řešení jednoduchých slovních úloh, zapsat řešení (příklad), zkoušku a odpověď:
- V rodině byli 4. Každý dostal na talíř 3 jahodové knedlíky. Kolik knedlíků maminka uvařila, když jim žádný knedlík nezbyl?
- Na šňůře viselo 8 párů ponožek. Kolik je to kusů?
- Marek měl čokoládu, která byla rozdělená na 18 čtverečků. Pravidelně každý den snědl 2 čtverečky. Na kolik dní mu čokoláda vystačila?....apod.
- Procvičovat každý den násobky 2 a příklady na násobení a dělení 2, co nejvíce zpaměti (uč. str. 55 a 56 – některá cvičení na papír, či ústně…).
- Trénovat bezpečné vyhledávání součinů a podílů v tabulce násobilky.
- Vypracovat v PS str. 20 – 22, výsledky vyhledávat, pokud je potřeba, v tabulce.
NOVÉ UČIVO
- Sudé a liché číslo – vysvětlení je v uč. str. 55. Pište s dětmi jen čísla sudá, jindy jen čísla lichá, nebo napište např. 13 – je to číslo sudé, nebo liché ?...zatím stačí do 20.
- Dělení nuly – uč. str. 54, projděte, prosím, s dětmi úvod stránky v učebnici, zahrajte si situace i s předměty, cv. 1 – 3 ústně.
ROZŠIŘUJÍCÍ ÚKOLY
- Vyrobte si jednoduché pexeso na násobení (dělení 2). Připravte si stejně velké kartičky (22 kusů). Na jednu napište příklad na násobení (0 . 2) a na druhou součin (0), na další 1 . 2, na další 2… až do 10 . 2, 20. Podobně si můžete vytvořit i sadu na dělení 2. Hrajte jako běžné pexeso, při otáčení kartiček říkejte příklady a příp. výsledky nahlas. Děti si tak násobilkové spoje rychle osvojí a ani nebudou vědět, že se učí…J.
- Sudá a lichá čísla můžete natrénovat i u čísel do 100, zde dětem řekněte, že sudé číslo je takové, které má v jednotkách jednu z číslic 0, 2, 4, 6, nebo 8. Zahrajte si na „vetřelce“ v sudých číslech: diktujte jim řadu čísel, střídejte náhodně sudá i lichá, děti zapíší na tabulku jen čísla lichá = vetřelce.
- Na „vetřelce“ můžete hrát i s násobky 2, vetřelcem bude číslo, které nebude násobek 2.
- Hra „BUM“: Hráči musí být (u násobků 2) nejméně 3, jinak je hra moc jednoduchá. Začněte jeden po druhém dokola nahlas odříkávat čísla 0 – 20. Pokud na Vás připadne násobek 2, nesmíte ho říct, ale místo něj říci „bum“. Kdo to splete, získává trestný bod…
- Trénovat a procvičovat učivo můžete také na https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-2
PRVOUKA
- 19. kapitolu a podrobné informace k ní jsem poslala včera večer všem na e-mail, ze kterého jste mi minulý týden zaslali zpětnou vazbu k domácí výuce. Těm, co jste se mnou komunikovali jiným způsobem, jsem PL zaslala na e-mail ze školní matriky. Pokud Vám e-mail nedošel, dejte mi, prosím, vědět a zašlete mi svůj fungující e-mail, na který vám budu práci posílat. Děkuji.
- Ostružinka v dopise (viz ČJ výše) dává dětem úkol, aby si zasely osení (čočku, řeřichu…) a pozorovaly, jak jim poroste.
Milí rodiče,
děkuji Vám za spolupráci a pomoc. Mějte se pěkně, buďte všichni doma zdraví. Pokud byste cokoliv potřebovali, neváhejte mě kontaktovat.
Petra Holubová