Zadání domácí práce na 20. 4. - 24. 4. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA 20. 4. – 24. 4. 2020
Milí rodiče a milé děti,
moc Vás zdravím v dalším týdnu, bohužel stále domácí výuky. Děkuji Vám, že mi stále tak obětavě poskytujete zpětnou vazbu a posíláte ofocené práce dětí, abych měla přehled, jak doma pracujete a zvládáte zadané učivo. Většina z Vás mi už poslala vyprávění dětí o velikonočních prázdninách, která děti napsaly s Vaší pomocí velmi pěkně, pečlivě, mnozí i s vtipem… Moc hezky se mi tyto poslané práce četly J, všem uděluji velkou pochvalu…Moc mě těší, že si v naprosté většině vedete doma výborně, baví mě číst Vaše maily a veselé komentáře z „domácí školy“. Je to opravdu moc milé, děkuji J. Jen se chci omluvit, že ne vždy odpovím hned, pročítám a kontroluji práce dětí opravdu poctivě. V průběhu toho s některými z Vás konzultuji učivo po telefonu nebo WhatsAppu. V neposlední řadě, jak jsem již psala v úvodu stránek, jsme pracovali ve škole, kde se renovují parkety. Naše třída je nyní zcela vyklizená, děti se po návratu mohou těšit na pěknou novou podlahu J. Kdy to ale bude, bohužel stále není zcela jasné, zatím to vypadá na 25. května, ale i to se může ještě změnit…
Děkuji Vám, že si ve škole vyzvednete připravené PL a další věci. Nevyděste se, pracovních listů jsem připravila z ČJ - mluvnice, čtení, slohu, M a prvouky opravdu hodně, nakopírovaly jsme je s Markétkou dopředu, vystačí nám na několik týdnů. Některé PL bych byla ráda, aby vypracovali pokud možno všichni, některé jsou pouze pro zájemce = navíc. Nedělejte, prosím, PL s dětmi hned, počkejte, až je zmíním v zadávání práce a napíši k nim komentář. Pokud byste měl někdo s vyzvednutím věcí ve škole problém, ozvěte se, pokusím se Vám nějak pomoci. Moc děkuji za spolupráci.
Protože od uzavření školy uběhla už poměrně dlouhá doba, rozhodli jsme se i na 1. stupni, pokud tak někdo už nepracuje, využít aplikace Microsoft Teams, kde by se děti mohly se mnou a se spolužáky ze třídy vidět a slyšet v předem daný čas, asi 1 - 2krát týdně. Snad by je to potěšilo a měly by radost. Samozřejmě bude záležet na technice, zda se nám to vůbec podaří, ale za pokus to určitě stojí. Plně si uvědomuji, že bude při propojení nutná Vaše přítomnost, vše je tedy naprosto dobrovolné. Z tohoto důvodu bych také ráda i nadále pracovala s Vámi a s dětmi tak, jako dosud, tzn. zadávání práce přes třídní stránky, e-maily, příp. telefon… Osvědčilo se mi také individuální vysvětlování konkrétního učiva po WhatsAppu, které můžete všichni (po předchozí domluvě termínu a hodiny) také využít. V tuto chvíli se aplikace Teams pro naši třídu zařizuje, až budu vědět konkrétní informace, ozvu se Vám.
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Pravopisu (psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách a psaní ú/ů) – do sešitu „ČJ – diktáty a KP“ napsat jako kontrolní přepis ze str. 98/cv. 12 (ostatní úkoly u cvičení nedělejte) a jako diktát cv. 13.
NOVÉ UČIVO
- Sloh – postupný nácvik popisu – vypracovat PL „Jednoduchý popis zvířete“ (obě strany), o vlastní popis zvířete se děti pokusí až v příštím týdnu.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Vyprávět příběh podle fotografií v učebnici na str. 97/cv. 9.
- Od zadaného písmene psát na papír co nejvíce sloves.
- Koho baví opakování učiva na počítači, může trénovat na již dříve uvedených odkazech…
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – vypracovat str. 63 a 44, číst nahlas ze svojí knížky…
- Všechny rozečtené knížky, které měly děti ve škole ve svých šuplících, jsme jim s Markétkou poslaly domů, aby si je mohly dočíst. Přiložily jsme i čítanku, třeba se Vám bude také hodit.
- Ráda bych, aby si děti doma postupně dočetly (třeba i s Vaší pomocí) knihu Z deníku kocoura Modroočka. Ve škole jsme skončili kapitolou „Bílé pírko“, čekala by nás kapitola další „Fousek a jeho pán“. Když dočtete kapitolu, ptejte se, prosím, dětí, o čem se četlo, co se v příběhu stalo…, aby věděly, o čem čtou nebo dokázaly říct, o čem jste jim četli Vy…
MATEMATIKA – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Průběžně opakovat a trénovat co nejvíce zpaměti násobky 2 a 4 a příklady na násobení a dělení 2 a 4, pokud nejde, výsledky vyhledávat rychle a bezchybně v tabulce.
- Vypracovat v PS str. 26/všechna cvičení kromě cv. 13 (navíc).
NOVÉ UČIVO
- Zaměříme se na příklady se závorkou, kde bude kromě sčítání a odčítání také násobení a dělení (v příkladech bude vždy jedna závorka). Prosím, nadepište dětem sešit „s draky“ jako „M – procvičování učiva“. Do sešitu pak děti napíší datum a vyberou si jedno ze cvičení v učebnici na str. 56/cv. 6, nebo na str. 57/cv.4 (pozor – zde chyba v uč., v prostředním sloupečku v posledním příkladu chybí závorka, ve které bude 4 . 2).
Prosím o dodržení tohoto postupu, např. (36 – 20) : 4 = 16 : 4 = 4, také 12 : (16 – 14)= 12 : 2 = 6…Děkuji.
- V tomto týdnu se více zaměříme na slovní úlohy, zde můžete dětem ze začátku pomoci následujícím „pravidlem“, které platí u jednoduchých úloh.
Pokud se v zadání slovní úlohy píše:
….o několik více – budeme v příkladu sčítat…
….o několik méně – budeme v příkladu odčítat…
….několikrát více – budeme v příkladu násobit…
….několikrát méně – budeme v příkladu dělit…
- Nejprve můžete procvičit na smazávací tabulku v učebnici str. 58/cv. 2 výpočty se zápisem příkladů.
- Vypracovat PL „Procvičování slovních úloh“, pokud nebude řešení dětem jasné, zkuste si to s nimi nakreslit pomocí koleček, znázornit pomocí předmětů…
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Vymyslet a napsat do nového malého sešitu vlastní slovní úlohu na násobení nebo dělení 2, 4, vyřešit ji a napsat odpověď.
- Podle strany 58/cv. 7 si vyrobit lístečky s násobky 2 (4) a různě si s nimi hrát…
PRVOUKA
- Čeká nás 22. kapitola „Motýli a dárek pro bezinkovou vílu“, kde se děti seznámí s vývojem motýlů.
- Přečtěte si společně úvodní pohádku.
- Povídejte si, jaká jsou stádia vývoje motýla (vajíčko – housenka – kukla – dospělý motýl). Nápovědu najdete na zadní straně PL s názvem „VZOR – ŘEŠENÍ“. Opět připomínám, že to děti nemusí umět podrobně, jde pouze o seznámení s tímto učivem…
- Vypracovat PL „Vývoj motýla“ – vystříhat a nalepit kartičky ve správném pořadí.
- Vypracovat opakovací PL (děti vyluští jeho název v křížovce + vyřeší další úkoly).
Pohádku a všechny PL (bez vzoru řešení) založte, prosím, do zelených desek.
- Úkol navíc – pro nadšence motýlů: Pokud při procházce či na zahradě uvidíte nějakého motýla, zkuste si ho vyfotit a určit…J.
Přeji Vám pěkný další dubnový týden! Petra Holubová