Zadání domácí práce na 16. - 20. 3. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA OBDOBÍ 16. 3. – 20. 3. 2020
ČESKÝ JAZYK
- Procvičovat nové učivo z minulého týdne – vlastní jména a jména obecná, psaní velkých písmen v názvech měst, vesnic, států, řek, hor, pohoří, rybníků…(v jednoduchých případech – většinou jednoslovných názvech).
- Učebnice str. 79/cv. 7 – ústně.
- Učebnice str. 82 – přečíst nahlas text, úkoly 1 – 3 pod textem splnit s Vámi ústně. V této kapitole „Co přišlo jarní poštou“ bychom měly začít nové učivo – slovní druhy, věta a souvětí. Toto učivo nyní odložím, nabízí se totiž jako výhodnější (a pro Vás na doma taky snad přijatelnější) v tuto chvíli učivo z kapitoly další – „Ptačí cvrlikání“ (uč. str. 88 – 93), kde je novým učivem abeceda.
- Učebnice str. 88 – přečíst nahlas úvodní článek, cv. 1 – 3 ústně. Cvičení 4 napsat do sešitu „ČJ – procvičování“, prosím předem zapsat datum, stránku a číslo cvičení.
- Do stejného sešitu napsat pečlivě psacím písmem podle str. 89 abecedu malými písmeny a pak i velkými psacími písmeny. Doporučuji tento úkol dělat postupně, na několikrát.
- Podle str. 89 se učit postupně abecedu říkat zpaměti (Á, BÉ, CÉ, ČÉ…ŽET), doporučuji každý den chvilku.
- Další úkol bude alespoň trochu kreativnější – ČJ + VV: na čtvrtku, nebo obyčejný papír A4 (třeba i větší, který doma máte…) nakreslit „pohled do vymyšlené krajiny“ (barevně pastelkami, vodovkami…), ve které bude např. hora, řeka, vesnička, rybník, nějaké zvíře…Děti pak horu, řeku, rybník… pojmenují podle své fantazie vymyšlenými názvy psacím písmem (jinak by to nesplnilo opakování učiva…) tímto způsobem: hora Homolka, vesnička Pejskovice, rybník Žabinec…Tyto popisky napíší na malé lístečky a nalepí přímo do obrázku, nebo je napíší vedle na zvláštní papír. Snad se děti u toho alespoň trochu pobaví, aby nepsaly pouze suchá cvičení do sešitů J.
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ - vypracovat str. 52 – 54, číst nahlas ze své knížky alespoň 5krát týdně vždy nejméně 15 minut.
MATEMATIKA
- OPAKOVÁNÍ: Procvičujte s dětmi písemně i ústně příklady na sčítání a odčítání do 100 všech typů, zejména s přechodem desítek, např. : . – 6 = 38, 47 + . = 55…,měly by už počítat rychle a bez chyb.
- Procvičujte co nejčastěji násobení do 20 podle pokynů z minulého týdne - pomocí drobných stejných předmětů si dělat na stole hromádky a zapisovat na papír, nebo na smazávací tabulku (všichni si ji měli dát ve škole do tašky) příklady na sčítání a násobení. Přidejte také: znázorni 3 po 3 (dítě k tomu zapíše 3 . 3 = 9), 7 po 1, 2 po 4…
- NOVÉ UČIVO: „Záměna činitelů“, „Násobení nulou“ – učebnice M str. 50 a 51, alespoň některá cvičení projděte s dětmi, ústně nebo písemně (na papír). K tomu další úkoly s předměty, např.: Znázorni pomocí předmětů příklad 4 . 3 a pak 3 . 4. Kolik je výsledek? Vždy 12…, znázorni 2 . 3 a pak 3 . 2. Kolik je to?...oba příklady vyjdou stejně (viz poučka str. 50). Podobně násobení číslem 1: Znázorni si 1 . 6 a 6 . 1, dále 9 . 1 a 1 . 9…Kolik bude 7 . 1, 12 . 1…Zkus znázornit 0 . 5, 5 . 0…(viz podobně hravě a názorně seznámení s poučkami str. 50 a 51).
- V PS najdete uprostřed dvojlist s tabulkou násobilky, který ze sešitu vytrhněte. Bude dětem pomáhat s násobením a v příštím týdnu i s dělením. Natrénujte s dětmi vyhledávání v tabulce násobilky (zatím pouze násobení) tímto způsobem: např. 5 . 3 – dítě dá levý ukazováček na 5. řádek a zároveň pravý ukazováček na 3. sloupeček. Prsty jede po řádku a sloupečku k sobě, kde se prsty potkají, přečte výsledek = 15. Takto trénujte vyhledávání výsledků příkladů na násobení v rozsahu celé tabulky, aby děti získaly v hledání výsledků jistotu. Zatím netrénujte počítání zpaměti, děti budou počítat s pomocí této tabulky.
- PS písemně str. 18. POZOR! Stranu 16 a 17 zatím přeskakuji, týká se dělení, které natrénujeme až příští týden.
GEOMETRIE
- NOVÉ UČIVO: „Porovnávání úseček“ – pomocí proužku papíru, podrobné vysvětlení najdete v učebnici str. 83, vyzkoušejte cv. 1.
- PS str.42/cv. 8 – prosím dokončete 2 řádky (Záznam cesty je lomená čára…) a pomozte, prosím, vypracovat dětem str. 43. Děti budou potřebovat pravítko, ořezanou tužku č. 3 a proužky papíru.
PRVOUKA
- Pracujeme podle speciálních učebních materiálů, zatím nevím, jak dětem PL poslat…Nejdou vyplňovat pouze elektronicky. Pokusím se to nějak vymyslet a uvidíme…Zatím si v rámci učiva o jarních květinách společně vyjděte v rámci možností na procházku do lesa, kolem kvetoucích zahrádek…J.
Děkuji moc všem, kteří jste mi poskytli zpětnou vazbu, že naše třídní stránky sledujete a s dětmi domácí práci plníte J. Pokud byste potřebovali, volejte mi, pište, ráda poradím. Ještě jednou děkuji všem za spolupráci a buďte hlavně zdraví J!
Petra Holubová