Zadání domácí práce na 11. 3. - 13. 3.
DALŠÍ INFORMACE A ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE V DOBĚ UZAVŘENÍ ŠKOLY
Milí rodiče,
posílám další upřesňující informace a zadání domácí práce, kterou by měly děti doma zvládnout. Všechny děti by měly mít u sebe většinu potřebných sešitů, do kterých budou ode mě zadané úkoly postupně plnit. U každé práce v malých sešitech ať píší datum, stránku a číslo cvičení. Je nutné, abyste jim s domácími úkoly pomáhali, bude se jednat i o nové učivo. Prosím o kontrolu veškeré domácí práce, pod daný úkol připojujte Váš podpis. Pokud by někdo nějaký sešit neměl, ať pracuje na papír. Vím, že to pro Vás i pro děti není lehká situace, ale věřím, že to všichni společně zvládneme J. Pokud byste potřebovali, konzultujte se mnou učivo zatím alespoň telefonicky. Děkuji moc za spolupráci.
Učivo a domácí práce na období 11. 3. – 13. 3. 2020
Učivo je popsáno ve 23. zprávě (viz třídní stránky a bílé desky), zde navíc ještě konkrétní doplnění:
ČESKÝ JAZYK
- Nové učivo – psaní velkých písmen u vlastních jmen, rozlišování vlastních jmen (velké písmeno) a jmen obecných (malé písmeno) - uč. str 77 – 81, dále procvičování a opakování známého pravopisného učiva.
- Do sešitu „ČJ – procvičování učiva“ napsat ČJ uč. str. 78/cv. 3 a str. 80/cv. 10.
- Do sešitu „Diktáty a KP“ napsat jako kontrolní přepis (děti mohou samostatně, prosím o zkontrolování a napsání příp. počtu chyb) – ČJ uč. str. 80/cv. 9 a jako diktát str. 81/cv. 15.
- ČTENÍ: PS zelený „Víš, co čteš?“ – str. 50 a 51, číst nahlas ze své vlastní knížky a trénovat plynulé čtení.
MATEMATIKA
- Opakování – sčítání a odčítání do 100 s přechodem desítek. Některým dětem chybí z různých důvodů některá cvičení v PS, prosím o jejich doplnění – PS do str. 13 včetně.
- Nové učivo – násobení do 20, pochopení nové poč. operace – uč str. 48 a 49. Naštěstí jsem 1. seznámení s novým učivem zařadila již v úterý, v hodinách, ve kterých jsme měli dělené vyučování. Pracovali jsme na názorných úlohách s 20 měkkými kostkami, zapisovali k nim příklady na sčítání a násobení. Děti to bavilo a všechny to (zdálo se…) pochopily.
- Pracujte s dětmi doma podobně, připravte jim do krabičky 20 stejných drobných předmětů (fazole, knoflíky, stejné kostky, sponky, sirkyJ…). Úkoly: Udělej si na stole 4 hromádky po 5 předmětech. Zapiš na papír příklad na sčítání (5+5+5+5=20) a příklad na násobení (4 . 5 = 20), udělej 2 hromádky po 6, zapiš…., znázorni příklady 2 . 4, 1 . 9…kolik to je?(zatím vypočítat jen pomocí sčítání) – viz cvičení v učebnici.
- PS str. 14 (do čtvercových sítí znázorňujte pomocí křížků, nebo koleček) a str. 15.
- Geometrii necháme na příští týden…
PRVOUKA
Děti mají v zelených deskách rozdané 2 nové pracovní listy ke kapitole č. 18 „Zlomené špaččí křídlo“. Pohádku jsme již ve škole četli.
- Děti podle skutečnosti vybarví obrázky všech ptáků (jako nápovědu mohou použít v deskách PL ke 4. kapitole z října…). Obrázky ptáků pak rozstříhají a nalepí na správné místo na 2. pracovní list. Názvy ptáků mohou buď připsat, nebo nalepit vytištěné. Přečíst nahlas text na 2. straně PL a doplnit název ročního období.
- PROJEKTOVÁ OLYMPIÁDA: Termíny se určitě posunou, děti si mohou zatím pracovat dál na svém vybraném tématu, nejlépe tak, aby ve škole své příspěvky, obrázky, fotky…už jen nalepily.
Přeji Vám hodně sil a zdraví! Petra Holubová