8. zpráva - distanční výuka 19. 10. - 23. 10. 2020
8. ZPRÁVA - DISTANČNÍ VÝUKA 19. 10. – 23. 10. 2020
Milí rodiče a milé děti J,
čeká nás další týden distanční výuky. Děkuji Vám za spolupráci, bez které bych se neobešla.
Část práce zvládneme v online hodinách, část práce budu dětem zadávat k vypracování doma. Na úvodní stránce třídních stránek vždy najdete, co si mají děti na naše online hodiny připravit, co jsme v hodině dělali a jaké je zadání domácí práce. Už minulý týden to fungovalo báječně, moc Vám za to děkuji. To, že mají děti všechny pomůcky nachystané, nám moc pomáhá.
Jak jsem Vám již psala, děti jsou na online hodiny rozděleny na dvě skupiny. Každý den budeme mít ČJ a M (60 minut), ve čtvrtek budou mít děti navíc i AJ (30 minut) s p. uč. Heinzovou. Všechny hodiny byste už měli vidět v kalendáři Teams.
V tomto týdnu nás čeká:
Český jazyk: Stále budeme procvičovat stavbu slov (předponová část, kořen a příponová část) a slova příbuzná (např. vymýšlení slov příbuzných k zadanému kořenu…). Vysvětlíme si případy psaní ú uvnitř slov (jen ale na několika slovech, je to pro děti hodně těžké, např. trojúhelník...). Budeme se také věnovat slohovému učivu – co je vypravování, osnova, jaké má části, jak se zapisuje přímá řeč...(uč. str. 29-33). Průběžně budeme opakovat pravopisné učivo - psaní párových souhlásek zejména uvnitř slov.
Diktát č. 12 (ve středu 21. 10.): uč. str. 33/cv.16
Diktát č. 13 (v pátek 23. 10.): Malá prosba, nebuď hlučný, pojď domů, přesný trojúhelník, úžeh a úpal, drůbeží maso, velký úspěch, drobky chleba, hladká látka, ústní příprava, kamarádka Jitka, řídká kaše, sladká jahůdka, lesklá trubka.
Čtení: Prosím, aby všechny děti četly každý den alespoň 15 minut nahlas ze své knížky. Přečtené knížky zatím prezentují děti ve škole ostatním v ranním kroužku, nebo i nyní v online hodinách. Kdo ještě letos prezentaci neměl (nemá v ŽK pochvalu), bude nyní doma pilně číst a přečtenou knihu představí ostatním na začátku listopadu - v týdnu od 2. 11.
Matematika: Začali jsme násobilku 7, tento týden budeme násobky 7 a příklady na násobení a dělení pilně procvičovat (uč. str. 14 -15). Snažím se dětem příklady propojovat, budeme si opět tvořit čtveřice příkladů ze tří zadaných čísel (např. 7, 56, 8: 7.8=56, 8.7=56, 56:8=7, 56:7=8). Tento týden budeme opakovat ještě i násobilku 6 a zaměříme se také na slovní úlohy všech známých typů.
Geometrii jsme už minulý týden ve škole nestihli, naposledy jsme se seznámili s různoběžkami a děti si poprvé zkoušely narýsovat kolmice. Na online hodinách nelze zkontrolovat, zda děti rýsují správným postupem…Pokud máte doma trojúhelník s ryskou, mohou děti cvičit rýsování zatím na nelinkovaný papír, který pak založí do modrých desek. Přímky ať označují malými psacími písmeny, společný bod = průsečík velkým tiskacím písmenem. Děkuji.
Prvouka - zadání domácí práce: Přečíst si v učebnici str. 15 a 17, vypracovat obě strany PL, který je k těmto kapitolám (děti ho mají v zelených deskách). Pokud máte doma mapu ČR, ukažte ji dětem, pokud ne, postačí na splnění úkolu na PL (zakreslení povrchu do mapky ČR) i malá mapka v uč. na straně 15. Děti si také v učebnici zopakují informace o ČR (už jsme se ve škole učili) - přečtou si str. 13 a 14.
Vytvoření plakátu – Česká republika: Každý si najde, vyhledá v encyklopediích, příp. na internetu několik informací o České republice a sepíše je pečlivě psacím písmem na čtvrtku formátu A3 (např. počet obyvatel, rozloha, různá NEJ - nejvyšší hora, největší rybník, nejhlubší propast…, státní symboly, hory, řeky, zajímavá města, oblíbené místo, které navštívil(a), slavní Češi/slavné Češky…) a nalepí pohlednice z ČR, nakreslí či nalepí obrázky, fotky, či jinak výtvarně plakát vyzdobí…Tuto práci o ČR budou děti prezentovat ostatním ve čtvrtek 5. listopadu.
Přeji Vám klidný týden, hodně zdraví a pevně věřím (a stále doufám J), že 2. listopadu se s dětmi opět sejdeme ve škole!
Petra Holubová