6. zpráva 7. 10. - 11. 10 2019
6. ZPRÁVA 7. 10. – 11. 10. 2019
- Oslava Svátku zvířat v pátek 4. 10.:
Nejprve jsme si udělali ve třídě přehlídku a předvedení všech masek. Mnohé byly obzvlášť promyšlené a vydařenéJ. Bohužel jsme kvůli špatnému počasí nemohli ven, zvířecí stezka připravená deváťáky se tedy konala v různých zákoutích školy. Děti poznávaly rozličná zvířata, skládaly puzzle, luštily velkou křížovku, určovaly zvířata po hlase, prohlédly si myslivecké trofeje, paroží, bažantí pera…Na závěr jsme ve třídě podle indícií, které děti dostávaly průběžně za splnění úkolů na stezce, vyluštili název živočicha, který je symbolem všech ohrožených zvířat – pandu velkou. Všichni dostali zvířecí nálepku do notýsku a sladkou odměnu. Popovídali jsme si v kroužku o domácích mazlíčcích, většina dětí doprovodila své vyprávění i fotografiemi či pěknými obrázky. Nechyběla ani živá zvířata, ukázky svého výcviku nám skvěle předvedly 2 fenky p. vych. Jany Šimáčkové přímo ve třídě. Na závěr pěkného dopoledne jsme si zazpívali naši oblíbenou písničku Svátek zvířat. Děkuji všem rodičům za pomoc s přípravou masek a fotografií.
- Nejbližší akce:
- Ve čtvrtek 17. 10. – návštěva představení „Pinokio“ v divadle Minor.
- V pondělí 21. 10. a v úterý 22. 10. – bleskový sběr papíru a hliníku.
- V pátek 1. 11. – Podzimní slavnosti = oslava Halloweenu a dušiček (během dopoledne ve třídě), pro zájemce přespání ve škole v naší třídě.
K VÝUCE:
Český jazyk: V tomto týdnu budeme pokračovat v učivu o významu slov, procvičíme si pojmy slovo nadřazené, podřazené a souřadné. Začneme se nově věnovat slovům protikladným (antonyma) a slovům stejného nebo podobného významu (synonyma) – uč. str. 22 – 26. Napíšeme si opět 2 diktáty.
Měli jsme 1. čtenářskou dílnu, ve které trénujeme nejen tiché čtení, ale i práci s textem. Děti se moc snažily, zaslouží velkou pochvalu, všechny se začetly do svých knížek tak, že ani nechtěly přestat J. Čtenářskou dílnu budeme mít pravidelně vždy ve středu.
Za víkendový DÚ na úterý mají děti v PS na čtení str. 12 a 13. Dohlédněte, prosím, na to, aby úkoly k textu děti vypracovávaly kompletně a pečlivě, nikdy nejde o pouhé vybarvování obrázků, ale o zkoušku přesného pochopení textu.
Matematika: Kontrolní práce na opakování numerického počítání z 1. třídy dopadla téměř všem dětem dobře, někteří musí ale zrychlit a výpočty do 20 zautomatizovat. Nyní sčítáme do 20 už s přechodem desítky, zatím příklady počítáme pomocí výhodného rozkladu. Procvičujte, prosím, s dětmi tyto příklady i doma, nejlepší je si alespoň některé zapamatovat nazpaměť. V tomto týdnu už si přidáme i odčítání, pomocné výhodné rozklady jsou podrobně vysvětleny i v učebnici (str. 22 – 23, PS str. 15 – 17). Doposud jsme opakovali a trénovali typy slovních úloh z 1. třídy většinou společně. V tomto týdnu si napíšeme KP na známku, abych věděla, jak je umí děti řešit samostatně. Předem dostanou děti ještě přípravný DÚ.
Prvouka: Děti se dozvěděli informace o celosvětovém Svátku zvířat, třídili jsme některé známé ptáky na stálé a stěhovavé. V tomto učivu budeme ještě pokračovat a začneme se věnovat chování zvířat na podzim a jejich přípravě na zimu.
Přeji Vám krásný další říjnový týden! Petra Holubová