6. zpráva 5. 10. - 9. 10. 2020
6. ZPRÁVA 5. 10. – 9. 10. 2020
- Společná prvostupňová oslava Svátku zvířat se stezkou s úkoly, kterou pro nás vždy připravovali žáci z 9. tříd, se nyní musela zrušit. Svátek zvířat si tedy oslavíme alespoň v pondělí 5. 10. ve třídě. I v průběhu týdne budu dětem připravovat různé úkoly a PL motivované zvířaty.
- Ve středu 7. 10. nejedeme na plavecký výcvik, ale učíme se podle původního rozvrhu. Jak jsem Vám psala v mailu, TV ve čtvrtek nebude. Další plavání bude zase normálně příští středu 14. 10.
- Prosím, dohlédněte na to, aby děti nosily všechny potřebné učebnice, sešity a další potřebné pomůcky podle rozvrhu a informací, které Vám píšu. Každý den někomu něco schází, což nás zbytečně zdržuje. Děkuji za spolupráci.
- Tento týden se rozdělíme a budeme opět pracovat v šesti stálých skupinách po 4 – 5 členech a snažit se o týmovou spolupráci. Děti budu hodnotit body, které se budou započítávat do celoroční soutěže.
K VÝUCE:
Český jazyk: Stále procvičujeme ústně i písemně učivo o párových souhláskách na konci a zejména uvnitř slov. Pokud mají děti tato slova vypsaná zvlášť, dovedou si už většinou pomoci nějakým „pomocným“ slovem a správnou souhlásku napsat. Horší situace ale nastává v okamžiku, kdy jsou tato slova „ukrytá“ ve větách, kdy musí děti ještě „odhalit“ slovo, u kterého se mají nad tímto pravopisem zamyslet. Právě toto budeme ještě často procvičovat. V průběhu týdne ale už začneme nové učivo o stavbě slova a slovech příbuzných (učebnice. str. 22 – 25, PS str. 19 – v tomto sešitě budeme přeskakovat, Pravop. pětiminutovky str. 4). Napíšeme si opět dva diktáty, tentokrát ve středu a v pátek.
Čtení: Společně jsme začali číst knihu České pověsti pro malé děti od Martiny Drijverové. K přečteným pověstem budu dětem připravovat i PL s různými úkoly. Chválím děti za pěkné čtení DÚ, skoro všichni dokážou doma natrénovaný text číst už plynule a bez chyb. Pokud ale čteme pro děti neznámý text, je situace horší, mnoho dětí delší slova luští, chybně si je domýšlí, zadrhává v textu či jinak chybuje…Prosím tedy znovu, abyste vytrvali a byli trpěliví v domácím procvičování hlasitého čtení, u všech dětí je to opravdu stále potřeba. Děkuji.
Matematika: Procvičovali jsme násobky 2 – 5, příklady na násobení a dělení 0 – 5 a řešení slovních úloh. Mezi dětmi jsou nyní velké rozdíly ve výkonnosti. Některým dětem jde už toto loňské učivo celkem dobře a zvládnou kromě základní práce v hodině i další práce navíc. Jsou ale i děti, kterým dělá potíže i výsledky vyhledat bez chyby v tabulce a pracují velmi pomalým tempem, ti musí trénovat počítání nutně i doma. Děti mohou při hodinách používat tabulku násobků, je lepší, když si výsledek vyhledají, než když dělají spoustu chyb. Zároveň se ale v hodinách snažím, aby si násobilkové spoje zapamatovaly a příklady aby se všem co možná nejvíce zautomatizovaly. Napsali jsme další KP na známku, v úterý Vám je pošlu spolu se sešity na diktáty k nahlédnutí, prosím o jejich podepsání, doplnění příp. oprav a poslání zpět.
V tomto týdnu už postoupíme v učivu a začneme násobilku 6. Prosím o domácí trénování násobků 6 od 0 do 60 a procvičování příkladů na násobení a dělení 6. Stačí chvilku, ale co nejčastěji (uč. str. 12 a 13, PS str. 12). Od úterý začneme psát průběžné krátké práce na známku, známkovat budu zatím jen násobení a dělení 0 - 5. Zaměříme se také na příklady s jednou či dvěma závorkami.
V geometrii jsme procvičovali rýsování přímek a jejich označování. Děti už také bezpečně poznají jednotlivá základní tělesa a rovinné útvary, téměř všichni dostali z opakované „geometrické stezky“ 1 s hvězdičkou. Ve čtvrtek nás čeká nové učivo – vzájemná poloha dvou přímek. Seznámíme se s různoběžnými přímkami, zkusíme si narýsovat kolmice (uč. str. 92, PS str. 49 – 50). Prosím, aby měly všechny děti na čtvrtek 8. 10. trojúhelník s ryskou a ořezanou tužku č. 3.
Prvouka: Povídali jsme si o rozdílech mezi vesnicí a městem. Děti velmi zaujala práce s mapou. Seznámili jsme se se značením měst, řek, pohoří..., vyhledávali jsme různá známá či dětem blízká místa, jak na velké nástěnné mapě, tak i na stejných menších mapách do lavice. Tento týden se budeme na PL zabývat státními symboly, dělením ČR na kraje, sousedními státy ČR a Prahou – naším hlavním městem (uč. str. 11 – 14).
Přeji krásný další říjnový týden! Petra Holubová