5. zpráva 30. 9. - 4. 10. 2019
5. ZPRÁVA 30. 9. – 4. 10. 2019
Plánované akce:
- V pondělí 30. 9. – beseda s rybářem a cestovatelem Jakubem Vágnerem „Putování za rybími obry“ v sokolovně pro 1. stupeň od 9 – 10, 30 hodin.
- V pátek 4. 10. – Svátek zvířat (akce 1. stupně a 9. tříd), děti mohou přijít v masce, ve které se nám ve třídě představí, společně se vyfotíme…Pozor! Je nutné, aby se v masce mohly pohybovat nebo aby se dala třeba překážející část masky při aktivitách odložit. Deváťáci si pro nás chystají stezku v okolí školy (při nepříznivém počasí ve škole) se stanovišti, na kterých si děti vyzkouší znalosti o zvířatech a zkusí si různé „zvířecí“ dovednosti. Tato stezka je plánována asi na 2 vyučovací hodiny v průběhu dopoledne, zbylé 2 hodiny proběhnou také ve znamení zvířat u nás v naší třídě. Kdo má, může si přinést fotografii nebo obrázek svého domácího mazlíčka, budeme si o nich povídat a krátce psát.
K VÝUCE:
- Vybrala jsem si notýsky k zapsání nových známek a hodnocení. Vrátím je dětem v průběhu týdne.
- Nově jsem od minulého týdne zavedla týdenní motivační hodnocení chování. Každé ráno děti ode mě dostanou kartičku smajlíka „usměváčka“. Pokud pracují, snaží se, dodržují naše domluvená třídní pravidla, zůstane jim až do konce vyučování. Pokud opakovaně nedávají pozor, vyrušují ostatní…, o pochvalného smajlíka přijdou a vyměním jim bohužel „usměváčka J“ za „mračouna L“. V pátek hodnotíme, jak celý týden proběhl (pěkné chování = nálepka do notýsku, horší chování = rovný smajlík, nebo „mračoun“ do notýsku).
- Dětem jsem letos již dovolila používat gumovací pero, má nesporné výhody při opravování chyb. Někteří však gumují ale téměř pořád, zbrkle a ne příliš pečlivě… Prosím, veďte děti i doma k pečlivému psaní, pokud udělají chybu, je třeba ji opravdu pečlivě vygumovat (bez zmuchlání či dokonce roztržení sešitu) a až poté opravovat.
Český jazyk: Minulý týden jsme procvičovali různými formami druhy vět a psaní věty. Napsali jsme už 4 diktáty na známku, většina dětí je zvládla velmi dobře, někteří musí ještě zlepšit kontrolu. Všechny diktáty (i jiné KP) si mohou děti předem vyzkoušet podle třídních stránek (rubrika „Diktáty a kontrolní práce“). Při psaní mohou nahlížet do „Pomocníka“ (tabulky psacího písma). V pondělí děti dostanou sešit na diktáty na ukázku domů, pokud si nenapsaly příp. opravy ve škole, k čemuž je pokaždé nabádám, prosím o doplnění oprav doma. Sešit, prosím, podepište, že jste ho viděli. Děkuji. V tomto týdnu nás čeká učivo o významu slov, seznámíme se s pojmy slovo nadřazené, podřazené a souřadné (uč. str. 18 – 21). Napíšeme si opět 2 diktáty, tentokrát ve středu a ve čtvrtek. Ve čtení jsme trénovali čtenářské dovednosti (plynulé čtení, přesné pochopení textu…), četli jsme nejen z čítanky a PS, ale i z PL, které si děti zakládají do oranžových desek. Tuto středu 2. 10. budeme mít 1. čtenářskou dílnu, pokud nemá ještě někdo svoji knihu na čtení v šuplíčku, prosím rychle o přinesení (viz minulá zpráva).
Matematika: Nově jsme počítali příklady se závorkou a stále opakujeme učivo z 1. třídy – sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky a známé typy slovních úloh. V úterý si napíšeme práci na známku. V tomto týdnu budeme procvičovat příklady se závorkou a začneme nové učivo – sčítání s přechodem desítky (uč. str. 20 – 22, PS str. 13 - 15). V geometrii si zopakujeme geometrické útvary (PS str. 43).
Prvouka: V kapitole Svátek zvířat jsme se seznámili s některými potravními řetězci. Povíme si informace o zvířecím svátku, nově se začneme zabývat ptáky, rozdělíme si je na stálé a stěhovavé.
Přeji Vám krásný 1. říjnový týden! Petra Holubová