5. zpráva 29. 9. - 2. 10. 2020
5. ZPRÁVA 29. 9. – 2. 10 2020
- Tento týden jedeme už na 3. plavecký výcvik. Minulý týden děti plavaly už po celou dobu ve svých skupinách, moc nás potěšilo, že trenérky děti moc chválily za pokroky v plaveckém stylu i výkonech. Na závěr plaveckého výcviku si děti vždy chvilku užívají vířivky a divoké řeky. K radosti všech nákupůchtivých dětí otevřeli o něco dříve bufet, takže motivace při odchodu z bazénu byla jasná, dokonce i zapomenutých věcí bylo méně…J.
- Děkuji Vám za pomoc a zapojení do akce „Pěšky do školy“ v minulém týdnu, téma se nám hodilo i do prvouky, děti si každé ráno zapisovaly na společný plakát, jak se kdo do školy dostal, zda přišel/přijel. Většina dětí chodila pěšky, samozřejmě má ale každý jiné možnosti a podmínky, což jsme si vysvětlovali. V tvorbě plakátu budeme ještě vzhledem k zájmu dětí pokračovat i v dalších dnech, akci si společně vyhodnotíme.
- Se všemi z Vás, kteří jste své děti přihlásili na kroužek doučování, jsem se spojila telefonicky. Minulý týden už jsme začali – v úterý od 13, 15 – 14, 45 hodin, ve středu od 13, 30 – 14, 30 hodin. Všem pošlu ještě přihlášku, kde prosím také vyplňte, jak to bude s odchodem Vašeho dítěte po skončení kroužku. Děkuji.
- Prosím o doplacení všech vybíraných peněz (TF = 500 Kč, SRPŠ = 300 Kč a za PS = 620 Kč) a donesení kapesníků a balíku papíru (kdo ještě nepřinesl), do pátku 2. 10. Děkuji.
K VÝUCE:
Český jazyk: Budeme pokračovat v pravopisném učivu - psaní párových souhlásek na konci a zejména uvnitř slov (uč. str. 18 - 21). Opakovali jsme pravopis i/y po měkkých a tvrdých souhláskách i v malém zeleném PS „Pravopisné pětiminutovky“, děti mohly získat za samostatnou práci dalšího „žolíka“. Zde zvládneme str. 3. V PS také ještě opakujeme učivo 2. ročníku, stále str. 5 – 8. Tento týden si napíšeme jen jeden diktát (ve čtvrtek). Pokud děti udělají chybu v párové souhlásce, budu po nich v opravě chtít, aby slovo nejen napsaly správně, ale také pravopis stručně písemně zdůvodnily, např. hezký (hezoučký), hruška (hrušek)…
Čtení: Při čtení jsme se věnovali mimo jiné svátku sv. Václava, děti vyluštili jména rodičů a babičky sv. Václava, přičemž si v křížovkách procvičily počítání a abecedu (mohli jste si prohlédnout v oranžových deskách). Děti se seznámily se žánrem pověstí, také jsem jim pověst o sv. Václavovi po částech četla a děti hádaly, co bude dál (čtení s předvídáním)…Moc je to bavilo J. V tomto týdnu mi předvedou, jak natrénovaly doma plynulé čtení této pověsti. Od čtvrtka 1. 10. začneme společně číst knihu „České pověsti pro malé děti“, prosím, kdo ji ještě nemá ve škole, aby si ji přinesl. Ještě mám pro zájemce volné dvě poslední knížky (viz minulá zpráva). V pátek bude další čtenářská dílna s vlastní knížkou.
Matematika: Čeká nás další týden procvičování násobilky, nyní se zaměříme na násobky 4 a 5 a příklady na násobení a dělení 4 a 5. Dětem to moc nejde, proto jsem jim to takto rozložila, aby opakování a procvičování loňského roku měly postupné. Tento týden v pátek 2. 10. si napíšeme opět krátký test. Většina dětí si výsledky příkladů vyhledává v tabulce, zpaměti a rychle umí vypočítat jen pár příkladů. Někteří měli ale ještě minulý týden problém se v tabulce orientovat. Snažíme se násobky a příklady různými způsoby trénovat, aby se dětem násobilkové spoje co nejvíce zautomatizovaly. Opravdu je velmi nutné, aby si toto násobilkové učivo (násobky a násobení a dělení 0 – 5, 10) všechny děti trénovaly i doma, aby postupně příklady zvládaly počítat zpaměti a rychle. Za týden už musíme začít nové učivo – násobilky 6 – 9. V PS jen dokončíme některá cvičení na str. 10 a 11, v učebnici také na str. 10 a 11, dále nepůjdeme. Připravím dětem další procvičovací PL vlastní nebo z jiných materiálů. Věnovat se budeme také slovním úlohám na násobení a dělení (typu „několikrát více/méně“).
V geometrii děti zkoušely už samostatně pojmenovávat a třídit základní geometrické útvary a tělesa. Měly ve třídě „geometrickou stezku“. Většině už to šlo výborně. Tento týden to ještě zopakujeme. Naučili jsme se nově označovat narýsovanou přímku (malým psacím písmenem). V učivu o přímce budeme ve čtvrtek ještě pokračovat (učebnice str. 91, PS str. 48).
V dalším týdnu (ve čtvrtek 8. 10.) budeme už potřebovat trojúhelník s ryskou na rýsování kolmic a rovnoběžek. Prosím, aby si ho všichni včas přinesli. Doporučuji nechávat si ho v šuplíčku. Děkuji.
Prvouka: Začali jsme učivo „Domov“- o místě, kde žijeme (uč. str. 10 – 12). Budeme si povídat o rozdílech mezi vesnicí a městem, hledat cestu v plánku města, v mapě ČR si ukážeme, jak se značí řeky, města, pohoří, nížiny… Děti by měly umět bezpečně svoji adresu a adresu naší školy.
VV, PČ a HV: Nově zpíváme Náměšť. Děti si vytvořily ze svých jmen, napsaných psacím písmem, úžasné mimozemšťany, ufony, brouky a jiné zajímavé bytosti…Někteří si zvládli takto vyzdobit i svá příjmení. Moc se jim to povedlo J.
Přeji krásný podzimní týden! Petra Holubová