32. zpráva 24. 5. - 28. 5. 2021
32. ZPRÁVA 24. 5. – 28. 5. 2021
Vážení rodiče,
zde je několik informací k následujícímu týdnu:
- Každé pondělí se budeme i nadále scházet na testování v 7, 50 hodin před školou. Pokud bude někdo v pondělí chybět, bude se testovat v jiný den ráno po příchodu do školy. Ve škole musíme stále nosit roušky a respirátory, pouze na TV venku je můžeme odložit.
- Na TV chodíme už na hřiště, prosím, aby měly všechny děti na čtvrtek ve skříňce vhodné převlečení a obuv.
- Připomínám, že případné objednávky z katalogu KMČ posílejte nejpozději do středy 26. 5.
- Pokud má někdo půjčené knihy ze školní knihovny, prosíme o postupné vrácení.
- Děti dostaly žákovské knížky se zapsanými známkami od začátku 4. čtvrtletí. Prosím o jejich podepsání. Také Vás prosím o dohled a podepisování DÚ, některé děti bohužel DÚ trochu odbývají, nedokončují, zhoršily úpravu…Prosím tedy o spolupráci.
- Příští úterý 1. 6. proběhne společné fotografování. Každý bude mít jednu společnou třídní fotografii. V bílých deskách mi, prosím, zakroužkujte, o co máte či nemáte dále zájem:
- Chci, aby se moje dítě fotografovalo ještě ve skupince spolužáků (1 fotografie).
- Chci, aby se moje dítě fotografovalo ještě samostatně (3 fotografie).
- Nechci, aby se moje dítě fotografovalo navíc ve skupině či samostatně.
Ceny fotografií budou asi o 5 Kč dražší než v minulých letech (dětem ještě řeknu).
PLÁN UČIVA 24. 5. – 28. 5.
Český jazyk: Věnovali jsme se podrobně dalším slovním druhům, v tomto týdnu nás čekají zájmena a spojky (učebnice str. 133 – 139, PS str. 69 a 70, Prav. pětiminutovky str. 48). Skoro všechny děti jsem už vyzkoušela z básničky „Slovní druhy“, téměř všichni nám ji odrecitovali i s pěkným přednesem, za což mají v ŽK jedničku s hvězdičkou. Slovní druhy vyhledáváme ve větách, třídíme je na ohebné a neohebné, vymýšlíme je do zadaných slovních spojení, procvičujeme určování podstatných jmen a sloves…Tento týden si napíšeme opět dva diktáty – ve středu a ve čtvrtek (jaké to budou, najdete jako vždy v rubrice „Diktáty a KP“ k tomuto týdnu). Sešity na diktáty si děti také ponesou ukázat domů a příp. chyby opraví a stručně zdůvodní, jak jsem psala v minulé zprávě.
Čtení: Moc chválím děti (a Vás) za velmi pěkně připravené prezentace domácí četby. Většina dětí se už snažila mluvit zpaměti a zápis ve čtenářském deníku pouze nečetla, což bylo prima. Čtenářské deníky jsem si vybrala ke kontrole. Koncem června proběhne ještě jedno poslední hodnocení čtenářského binga. Nejlepší čtenáři a čtenářky dostanou na konci školního roku odměnu. Každý pátek máme čtenářskou dílnu se čtením z vlastní knížky. Schválně neměním den, aby se to dětem nepletlo, navíc si knížku mohou nechávat ve svém šuplíku, vždy si přinesení knížky ještě připomínáme…Přesto minulý pátek nemělo 6 dětí z čeho při hodině číst, procvičovaly si tedy písemně pravopis z učebnice ČJ.
Matematika: Druhá KP z písemného sčítání a odčítání dopadla naprosté většině dětí výborně, mnozí se díky poctivému trénování od minule zlepšili. Několika dětem dělá tento typ výpočtů ale stále potíže, protože nedodržují správný natrénovaný postup…KP pošlu v pondělí domů opět k nahlédnutí a příp. opravě. Od násobení mimo obor násobilek jsme se posunuli k dělení násobků deseti jednociferným číslem (240 : 6, 560 : 8…). V tomto týdnu to budeme ještě pilně procvičovat a přidáme si dělení deseti a stem a násobení dvojciferných čísel jednociferným číslem zpaměti (14 . 8, 47 . 9…) – učebnice str. 76 – 79, PS str. 35 a 36. Nezapomeneme také na slovní úlohy, které trénujeme různým způsobem téměř každou hodinu. V průběhu týdne budeme psát krátké opakovací KP z numerických výpočtů a v pátek 28. 5. si napíšeme KP z řešení slovních úloh (podrobně viz rubrika „Diktáty a KP“ k tomuto týdnu).
Geometrie: Seznámili jsme se s rozdíly mezi kružnicí a kruhem a poprvé rýsovali s novou pomůckou – kružítkem. Všechny děti se moc snažily. V tomto týdnu budeme ještě pokračovat, seznámíme se s pojmy poloměr a průměr a zkusíme už rýsovat kružnice dané velikosti. V naší učebnici a PS toto učivo není, připravuji dětem PL z jiných materiálů či vlastní. Prosím, aby měli všichni na středu pomůcky – kružítko, pravítko a tužku č. 3.
Prvouka: Učíme se nové téma – živočichové. Děti by měly umět vyjmenovat a stručně popsat jejich společné znaky. V tomto týdnu budeme pokračovat stavbou těla různých skupin živočichů. Po rozdělení obratlovců na ryby, obojživelníky, plazy, ptáky a savce se budeme zabývat také bezobratlými živočichy (str. 58 - 60). KP – rostliny si mají děti možnost opravit do čtvrtka 27. 5.
VV a PČ: Děti ve dvojicích namalovaly barevné domečky jednotlivých slovních druhů. Vyvěsíme si je na různá místa ve třídě a budeme je používat v hodinách ČJ na hravé procvičování tohoto obtížného učiva. Začneme už v tomto týdnu…J.
Děkuji za spolupráci. Přeji všem pěkný týden! Petra Holubová