30. zpráva - prezenční výuka 10. 5. - 14. 5. 2021
30. ZPRÁVA – PREZENČNÍ VÝUKA 10. 5. – 14. 5. 2021
Vážení rodiče,
čeká nás nový týden práce ve škole bez online hodin J a hurá! Na 1. stupni končí rotační způsob výuky a děti již budou zpátky ve škole!!! Doufám, že se do pátku už nic nezmění… Jak jsem již psala, testovat se budeme už jen jednou týdně, vždy v pondělí.
- Připomínám, že ve středu 12. 5. proběhne bleskový sběr papíru. Papír doma, prosím, zvažte a děti mi pak lístek s počtem kg předají. Balíky papíru mohou děti odkládat u vchodu do školy.
- Do středy také můžete hlasovat o podobě loga na kolekci oblečení naší školy (bližší informace najdete v dřívějších zprávách a také na webu školy).
- V průběhu tohoto týdne budeme psát více opakovacích krátkých prací na známky. Mým cílem není „nachytat“ děti na tom, co jim nejde, ale potřebuji zjistit, jak na tom kdo je, co komu konkrétně jde/nejde, na co zaměřit učivo do konce školního roku…Práce budu hodnotit spravedlivě, v případě horšího výsledku při snaze dítěte také s možností NZ (nehodnoceno známkou), příp. i slovním komentářem, kde je potřeba přidat a co přesně trénovat…, jak jste u mě zvyklí J.
- POZOR! Od tohoto týdne je už povolena TV i na hřišti (ne pouze formou procházky). Dejte, prosím, tedy dětem převlečení a sportovní obuv podle počasí na čtvrteční tělocvik. Pokud bude pršet, z důvodu předem pevně naplánovaného harmonogramu střídání tříd na obědech na TV nepůjdeme.
PLÁN UČIVA 10. 5. – 14. 5.
Český jazyk: V tomto týdnu budeme ještě pokračovat v učivu o slovesech a procvičovat určování osoby, čísla a času, poznávání infinitivů a jejich tvoření k určitému slovesnému tvaru (čtu – číst…), poznávání sloves zvratných a vyhledávání sloves ve větách. Přeskočíme učivo o skladebních dvojicích, které je pro 3. ročník rozšiřujícím učivem. Pokud nám zbyde v červnu čas, naučíme se základní skladební dvojici ve větách vyhledávat. Nyní se podrobněji zaměříme na další slovní druhy – přídavná jména, číslovky a předložky. Děti by už měly umět přehled deseti slovních druhů vyjmenovat a znát, jaké má každý slovní druh číslo. Dětem jsem zadala na příští středu 19. 5. naučit se zpaměti básničku „Slovní druhy“, která jim bude v mluvnickém učivu pomáhat. Prosím, aby děti měly stále k ruce zatavené kartičky (slovní druhy, určování PJ a sloves, VS, pádové otázky), aby v případě potřeby do nich mohly nahlížet. Z pravopisného učiva budeme procvičovat psaní i/y po obojetných souhláskách a zdokonalovat psaní velkých písmen u vlastních jmen (učebnice str. 124 – 131, PS str. 15, 65, 67, Pravopisné pětiminutovky str. 45 a 46). Napíšeme si dva diktáty a krátkou KP na určování sloves (viz rubrika „Diktáty a KP“).
Čtení: Budeme pokračovat ve společné četbě pověstí („Faustův dům“) a čtení na PL, které pro děti připravuji „Čteme s porozuměním každý den“. V pátek budeme mít tradiční čtenářskou dílnu se čtením vlastní knížky.
Ve čtvrtek 20. 5. budeme mít další prezentování pokroků ve čtenářském bingu. Každý si do té doby splní alespoň jedno okénko a zapíše přečtenou knihu (nebo jinou četbu podle zadání v bingu…) do svého čtenářského deníku s barevnou ilustrací.
Matematika: Děti by už měly mít jistotu v příkladech na písemné sčítání a odčítání do 1000. Jak jim to jde, mi předvedou v krátké KP. Učili jsme se jednotky délky, hmotnosti a objemu, jednoduché převody jednotek a řešili slovní úlohy k tomuto učivu. V tomto týdnu ještě dokončíme některá cvičení v PS a v učebnici (učebnice str. 64 – 65, PS str. 26 a 27) a začneme nové učivo – násobení a dělení mimo obor násobilek do 1000. V tomto týdnu to bude násobení deseti a stem a násobení násobků deseti (např. 18 . 10, 5 . 100, 6 . 50, 10 . 30…), učebnice str. 72.
Geometrie: Bude pravidelně ve středu. V tomto týdnu si zopakujeme tělesa, děti by už měly bezpečně poznat krychli, kvádr, kouli, válec, jehlan a kužel. Vysvětlíme si nové pojmy stěna, hrana a vrchol (učebnice str. 100, PS str. 47). Na příští středu 19. 5. budou děti potřebovat novou pomůcku – kružítko, prosím, aby si ho všichni s předstihem přinesli.
Prvouka: V minulém online týdnu jsme si shrnuli učivo o rostlinách, jak jsme již psala v minulé zprávě, ve čtvrtek 13. 5. si napíšeme opakovací KP. Doporučuji, aby se na ni děti učily a učivo si trénovaly podle přípravných otázek, které mají v zelených deskách (jsou také v rubrice „Diktáty a KP“). Je nutné, aby si děti otázky opravdu prošly, učili jsme se spoustu nových pojmů a informací (fotosyntéza, dýchání rostlin, dělení polních plodin, pícniny, okopaniny…), na které je potřeba se opravdu poctivě podívat…Odpovědi najdou v učebnici nebo na PL, otázky si projdeme ještě jednou i ve škole. Krátce začneme i nové učivo – společné znaky živočichů (učebnice str. 56 – 57).
Děkuji za spolupráci, přeji všem hezký další květnový týden!
Petra Holubová