29. zpráva - distanční výuka 3. 5. - 7. 5. 2021
29. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 3. 5. – 7. 5. 2021
Vážení rodiče,
děkuji Vám za vstřícný a klidný průběh konzultačních hodin k 3. čtvrtletí, ráda jsem Vás všechny viděla a slyšela, ať už osobně, nebo při videohovorech přes Teamsy, či při telefonickém hovoru. Nyní nás čeká poslední čtvrtina školního roku a zatím to vypadá, že bude i nadále probíhat rotačně, tj. týden prezenčně ve škole a týden distančně doma s online výukou.
- POZOR! Z důvodu nástupu 2. stupně do školy se mění pro 1. skupinu (holky) ve čtvrtek čas online půlhodiny angličtiny, budou ji mít s p. uč. Heinzovou od 9, 00 – 9, 30 hodin.
- Od příštího týdne se budeme testovat nově pouze 1krát za týden v pondělí, a to v naší třídě a budeme se scházet dříve. V pondělí 10. 5. si děti vyzvednu před školou už v 7, 50 hodin. V ostatních dnech budou děti přicházet do třídy samostatně, připravené na vyučování ve třídě by měly být nejpozději v 7, 45 hodin.
- Pro větší přehlednost dostaly děti na kontrolní práce z ČJ, M a Prv nové zvláštní desky – tentokrát tyrkysové barvy. Některé práce jsme tam už stihli založit, další přidáme v následujícím týdnu ve škole. Začneme také používat žákovskou knížku, děti v ní budou mít zapsané známky z posledních KP a diktátů. Některé děti mají ale ŽK u sebe, prosím, ať mi ji ve škole hned v pondělí 10. 5. odevzdají. Děkuji.
- Všechny děti dostaly v pátek domů nové PL z ČJ, M a Prv, prosím, aby si učební materiály a další pomůcky na online hodiny pečlivě připravovaly podle mých pokynů, které každý den s předstihem píšu.
PLÁN UČIVA 3. 5. – 7. 5.
Český jazyk: Procvičovali jsme mluvnické učivo - určování podstatných jmen (pád, číslo, rod a životnost) a sloves (zatím osoba a číslo). V tomto týdnu si nově vysvětlíme dělení slovesných tvarů na určité a neurčité = infinitivy, naučíme se určovat také slovesný čas – přítomný, minulý a budoucí. V pravopisném učivu budeme průběžně pokračovat v opakování všech řad vyjmenovaných slov a v psaní velkých písmen u vlastních jmen (učebnice str. 114 – 119, PS str. 63 a 64, Pravopisné pětiminutovky str. 45). Ve středu 5. 5. si napíšeme diktát.
Ve slohu si zopakujeme popis, děti dostanou v úterý 4. 5. na pátek 7. 5. za DÚ nakreslit čarodějnici (nebo její portrét) a podle osnovy ji popsat.
Čtení: Minulý týden jsme společně četli další pověsti z knihy „České pověsti pro malé děti“, asi polovině dětí jsem ohodnotila, jak jim jde/nejde čtení neznámého textu, což jsme většinou probrali při konz. hodinách nebo uvidíte v ŽK. Měli jsme také celohodinovou čtenářskou dílnu, kterou jsem dětem dlouho slibovala. V tomto týdnu budeme pokračovat ve čtení krátkých textů na PL, ve kterých budeme trénovat správné a přesné pochopení textu.
Matematika: Začali jsme se učit jednotky délky a jejich převody, ale další (hmotnosti a objemu) jsme nestihli, budeme se jim věnovat až v tomto týdnu. Procvičovali jsme písemné sčítání a odčítání trojciferných čísel, které některým dětem dělá stále potíže. V úrovni zvládnutí učiva jsou teď mezi dětmi velké rozdíly. Pro rychlé a šikovné děti se snažím připravovat další rozšiřující materiály, na kterých pak pracují v hodinách většinou samostatně, abychom měly s Markétou čas pomáhat těm dětem, kterým se výpočty pletou nebo je nemají ještě bezpečně zažité a procvičené. Napsali jsme také krátkou KP na dělení se zbytkem, která dala většině dětí „zabrat“…Prosím, trénujte a opakujte doma s dětmi pravidelně násobilkové spoje a násobky, toto učivo je potřeba mít do budoucna co nejvíce zautomatizované! V tomto online týdnu mají děti ještě čas na docvičení písemného sčítání a odčítání do 1000, budeme procvičovat zmiňované převody jednotek a řešit slovní úlohy (učebnice stále str. 62 – 65, PS str. 24 – 27).
Geometrie: Minulý týden jsme geometrii věnovali více času, než jsem původně plánovala…Ukázalo se, že některé děti učivo dost zapomněly, museli jsme si pravidla označování přímek, bodů, postup při rýsování kolmic, rovnoběžek znovu vysvětlovat…Dětem jsem tedy připravila navíc opakovací PL, který měly vypracovat přes víkend na pondělí 3. 5. V tomto týdnu si ze 2. ročníku zopakujeme osovou souměrnost (PS str. 46). V posledním květnovém týdnu při prezenční výuce budeme potřebovat novou rýsovací pomůcku - kružítko.
Prvouka: KP z dělení živé přírody dopadla naprosté většině dětí výborně, všichni se na ni mohli předem připravit podle opakovacích otázek. Dokončili jsme učivo o rostlinách, v posledních hodinách jsme se věnovali jednotlivým částem rostliny, podrobně jsme se zabývali kořeny, stonky, listy, květy a plody. Děti mají zadaný DÚ na pozorování rostlin ve svém okolí (na pondělí 10. 5.). V tomto týdnu si učivo o rostlinách ještě shrneme a zopakujeme, ve čtvrtek 13. května si napíšeme KP.
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám pěkný první květnový týden!
Petra Holubová