25. zpráva - distanční výuka 6. 4. - 9. 4. 2021
25. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 6. 4. – 9. 4. 2021
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím na konci velikonočního volna a děkuji všem z Vás, kteří jste mi poslali nafocené práce dětí. Podle posledních informací bychom měli do školy nastoupit pravděpodobně od 12. dubna (záleží ale ještě na situaci v našem okrese…) rotačním způsobem, což znamená, že jeden týden se budeme celá třída učit ve škole a jeden týden bude opět pro celou třídu výuka distanční – online hodiny doma se zadáváním další práce. Ve škole bude každý týden prezenčně přítomna pouze polovina tříd 1. stupně. Bohužel žádné další konkrétní informace zatím škola nemá, až se je dozvím, napíši Vám je v každodenních zprávách z online výuky.
- Blíží se konec 3. čtvrtletí letošního, velmi zvláštního, školního roku a s ním i pravidelné konzultační hodiny. Jak proběhnou, závisí na pokynech, kdy (a za jakých podmínek) nastoupí děti prezenčně do školy. Do konce týdne Vám napíši, jak se konzultace uskuteční.
- Pokud potřebují děti trénovat učivo ČJ a M, cokoliv z učiva vysvětlit či napsat společně zadané úkoly, můžete je přihlásit opět ve středu 7. 4. od 14 – 15 hodin na procvičování učiva se mnou nebo kterékoliv dopoledne s Markétou (po telef. domluvě).
PLÁN VÝUKY – 6. 4. – 9. 4.
Český jazyk: V tomto týdnu pokročíme na poslední vyjmenovaná slova – VS po Z. Děti se je opět naučí zpaměti, jsou „jenom“ čtyři, mnozí se už dříve radovali, že jsou lehká a že je umí J… Vysvětlíme si a opět i zapíšeme pravopisně obtížné dvojice slov typu nazýval se/nazíval se, brzy/brzičko. VS po Z nebudu zpaměti zkoušet zvlášť, ale děti si zároveň postupně zopakují i všechny ostatní řady VS, které už umíme (do čtvrtka 15. dubna). Při zkoušení na známku jim vyberu k VS po Z i další dvě řady na celkové zopakování vyjmenovaných slov. Procvičovat budeme stále také v mluvnickém učivu podstatná jména a určovat u nich pád, číslo, rod a životnost. Pro některé děti je to stále velmi těžké, doporučuji toto učivo trénovat i mimo online hodiny (např. zadat dětem několik slov v různých tvarech a chtít vše určit…). Je nutné, aby se dětem vše zautomatizovalo, brzy nás čeká ještě časování sloves… V pátek 9. 4. si napíšeme diktát. Pracovat budeme v učebnici na str. 92 – 95, 98 – 99, v PS str. 48 – 50, 61, Prav. pětiminutovky str. 38.
Sloh: Vysvětlili jsme si, jak se správně píše popis pracovního postupu. Ve středu 7. 4. budou děti na online hodině prezentovat svůj popsaný recept do naší třídní kuchařky jarních (nejlépe zdravých) jídel. Až budeme ve škole, společně si ji sestavíme, kdo bude chtít, dostane pak jeden výtisk J.
Čtení: V průběhu týdne dostanou děti za DÚ číst připravený PL „Čteme s porozuměním každý den“, v pátek budeme ve čtení z těchto listů v online hodině pokračovat. Připomínám průběžné plnění čtenářského binga, které budou děti prezentovat s alespoň jedním novým zápisem do čtenářského deníku ve středu 14. dubna.
Matematika: Trénovali jsme další typy příkladů na pamětné sčítání a odčítání do 1000, v tomto týdnu budeme ještě pokračovat a učivo procvičovat. Další typy příkladů jsou už pamětně těžké, začneme je tedy počítat písemně pod sebou, zatím začneme písemným sčítáním trojciferných čísel (učebnice str. 60 a 61, 66 – 67, PS str. 22, 28 a 29). Vložené učivo o jednotkách délky, hmotnosti a objemu a pro děti obtížné převody jednotek zatím přeskočíme, ráda bych ho s dětmi zvládla ve škole. Ve čtvrtek 8. 4. dětem zadám samostatně vypracovat odloženou KP na řešení slovních úloh, abych viděla, co jim jde/nejde, příp. zda zadané typy úloh už všichni zvládají.
Geometrie: V minulém týdnu jsme si vysvětlili opačné polopřímky, pracovali jsme na PL a dětem jsme pustila opět názorné video, pro zájemce o zopakování příp. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=r4Pi51hgBTY
Tento týden geometrii online mít nebudeme, zadám dětem jen zopakování učiva o polopřímkách (PS 1. díl str. 52 a 53). Další nové učivo snad zvládneme opět ve škole.
Prvouka: Podle poslaných nafocených KP z neživé přírody a z online hodin usuzuji, že tomuto učivu děti rozumí a zvládly ho velice dobře, což mě velmi potěšilo. V tomto týdnu budeme pokračovat v dalším učivu o rostlinách, děti by měly umět vyjmenovat společné znaky rostlin a alespoň 3 zástupce kvetoucích a nekvetoucích rostlin (vše najdou na PL nebo v učebnici na str. 38 – 40). V tomto týdnu si budeme rostliny dělit do dalších skupin podle různých kritérií na léčivé, jedovaté a chráněné, dále na okrasné a užitkové (uč. str. 40 – 47).
Děkuji za spolupráci. Přeji všem pěkný povelikonoční dubnový týden a pevně doufám, že se s dětmi už od 12. 4. budeme vídat alespoň na střídačku nejen přes počítač, ale i ve škole J!
Petra Holubová