24. zpráva - distanční výuka 29. 3. - 31. 3. 2021
24. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 29. 3. – 31. 3. 2021
Vážení rodiče,
shrnutí výuky za minulý týden jsem Vám již popsala v pátek, nyní jen několik krátkých informací a plán výuky do velikonočních prázdnin.
- Podle posledních zpráv z médií by děti 1. stupně mohly nastoupit do školy v polovině dubna, další upřesňující informace zatím bohužel nemáme. Budeme tedy doufat, že to tak bude a že se snad už konečně dočkáme J…
- Připomínám, že termín prezentace 2. dlouhodobého úkolu pro chytré sovy o rostlinách bude v pátek 16. 4. a je nutné na něm pracovat průběžně…
- Od čtvrtka 1. 4. – pondělí 5. 4. jsou velikonoční prázdniny, v úterý 6. 4. pokračujeme opět s online výukou v zaběhnutém režimu. POZOR! Začíná jako každé úterý v 8, 15 hodin 2. skupina – kluci s Nikolkou, od 10 hodin je 1. skupina – holky.
PLÁN VÝUKY – 29. 3. – 31. 3.
Český jazyk: V tomto krátkém týdnu budeme procvičovat učivo o podstatných jménech a určovat u nich už všechny mluvnické kategorie, které známe: pád, číslo, rod a nově od minulého týdne i životnost. Doporučuji, aby si všechny děti pomáhaly pomocnou kartičkou nebo PL „Podstatná jména“ (s přehledem mluvnického učiva), které mají u sebe. Děti by už měly umět pádové otázky zpaměti, což je pro určování pádů nutné. Určení správného pádu slova je pro některé děti stále velmi obtížné, toto učivo je potřeba déle zažít a poctivě trénovat. Procvičovat budeme ještě i psaní i/y po V. Zvláště rozhodování, kdy se jedná ve slově o předponu vy/vý, či kdy jde o i/y v kořenu slova je častým pravopisným „oříškem“. Pracovat budeme v učebnici stále str. 90 – 91, v PS str. 58 a 61 a v Prav. pětiminutovkách str. 37 a 38. Ve středu si napíšeme diktát (viz rubrika „Diktáty a KP“).
Ve slohu si vysvětlíme, jak se správně píše popis pracovního postupu (učebnice str. 84 a 85). Dětem zadám na středu 7. 4. po velikonočních prázdninách napsat recept a postup přípravy nějakého zdravého jarního pokrmu. Měly by nejprve sepsat soupis surovin, co budou potřebovat, a pak podrobně popsat postup přípravy. Podle sepsaného receptu by měly i uvedený pokrm zvládnout samy (nebo s malou pomocí) „uvařit“ či alespoň vydatně při jeho přípravě pomáhat…J. Prosím, ať píší na papír A4 (na výšku) pečlivě psacím písmem, recept mohou doplnit obrázkem, fotkou…Ráda bych, aby z těchto receptů vznikla naše „třídní jarní kuchařka“…J
Matematika: V pondělí a v úterý budeme procvičovat další typy příkladů na pamětné sčítání a odčítání do 1000 (780 + 130, 830 – 540, 180 + 36, 230 – 57, 348 + 25, 373 - 25…) – učebnice str. 59 – 61, PS 2. díl str. 20 a 21). Některá cvičení v PS vynecháváme, raději učivo procvičujeme i jinou formou na PL a slovních úlohách, které si pro děti připravuji na online hodiny. Ve středu 31. 3. dětem zadám samostatně vypracovat KP na řešení slovních úloh, abych viděla, co jim jde/nejde, příp. zda zadané typy úloh už všichni zvládají.
Geometrie: Ve středeční online hodině budeme pokračovat v učivu o polopřímkách, vysvětlíme si polopřímky opačné (učebnice str. 95, PS 1. díl str. 52 a 53).
Prvouka: V minulém týdnu jsme se věnovali společným znakům rostlin. Zvlášť zabrat nám dala výživa a dýchání rostlin…Doporučuji, aby si děti hotové PL, které si mají v online hodině ukládat do zelených desek, ještě doma po hodině znovu přečetly a učivo průběžně opakovaly. Děti také napsaly KP ze znalostí o neživé přírodě, na kterou si učivo v průběhu minulého týdne trénovaly podle přípravných otázek. Tento týden online hodinu prvouky nemáme, děti si v rámci zadané práce připomenou kvetoucí a nekvetoucí rostliny (PL, učebnice str. 40).
Moc děkuji za spolupráci. Přeji Vám i dětem krásné prožití velikonočních svátků, hodně zdraví a pěkné jarní dny plné sluníčka J!
Petra Holubová