23. zpráva - distanční výuka 22. 3. - 26. 3. 2021
23. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 22. 3. – 26. 3. 2021
Vážení rodiče,
shrnutí výuky za minulý týden jsem Vám již popsala v pátek, nyní tedy přidám ještě plán učiva.
- V tomto týdnu můžete opět pro děti využít po předchozí domluvě nabídky procvičování učiva, vypracovávání zadané práce, trénování hlasitého čtení, konzultace k učivu…. se mnou (v pondělí a ve středu od 14 – 15 hodin, podle zájmu příp. i jindy) nebo s Markétou (každé dopoledne po domluvě).
- Děti dostaly 2. dlouhodobý DÚ pro chytré sovy, tentokrát s povinným úkolem z prvouky na pozorování a zaznamenávání klíčení a růstu fazole, hrášku… a úkolem výtvarným navíc pro zájemce. Moc se těším, že budou 16. 4. opět prezentovat zajímavé a báječné práce, jak tomu bylo v případě 1. úkolu o vesmíru! Předem děkuji za spolupráci a pomoc:).
PLÁN UČIVA 22. 3. – 26. 3.
Český jazyk: V minulém týdnu jsme si vysvětlili k číslu a rodu podstatných jmen i pády a pádové otázky. V tomto týdnu si přidáme ještě u PJ rodu mužského životnost. Toto učivo budeme společně procvičovat na podstatných jménech v různých tvarech a určovat u nich už všechny mluvnické kategorie: pád, číslo, rod a životnost (např. kočkami – 7. p., č. mn., r. žen….). Nejdříve budu dětem podstatná jména zadávat izolovaně, pak je budeme také vyhledávat ve větách. Jak jsem psala už i minule, k určování pádů je nutné, aby děti pádové otázky uměly zpaměti. Pamětné osvojení budeme trénovat také v online hodinách. Děti by pádové otázky měly umět vyjmenovat zpaměti za sebou od 1. – 7. pádu i na přeskáčku do pondělí 29. 3. Prosím, procvičujte to s nimi nyní každý den podle zatavené kartičky. V pravopisném učivu jsme si v minulém týdnu vysvětlili obtížné dvojice slov typu výr/vír, výská/víská…, v procvičování psaní a zdůvodňování i/y po V uvnitř slov budeme ještě pokračovat, zaměříme se také na slova s předponou vy-, vý- (učebnice str. 88 – 91, PS str. 44 – 47, 58, Prav. pětiminutovky str. 37). Opět doporučuji při trénování pravopisu mít vždy k ruce pomocnou oboustrannou kartičku VS po V se slovy příbuznými s y a také častými případy slov s i po v a slova si v ní vyhledávat. Ve středu 24. 3. si napíšeme diktát (i/y po s), který najdete v rubrice „Diktáty a KP“.
Čtení: Děti mají v nové sadě výukových materiálů nakopírované také PL s krátkými texty „Čteme s porozuměním každý den“. S některými budeme pracovat v online hodinách, některé budou plnit v rámci zadané práce. V pátek budeme mít čtenářskou dílnu s tichým čtením a úkoly z vlastních knížek. Další prezentování domácí četby a plnění čtenářského binga (alespoň jedno nové okénko se zápisem ve čtenářském deníku) bude ve středu 14. dubna.
Matematika: Postupně si vysvětlujeme a trénujeme příklady na pamětné sčítání a odčítání do 1000. Tento týden se zaměříme zejména na typy 70 + 430, 300 – 90, 680 + 50, 730 – 50, 348 + 25, 373 – 25…a slovní úlohy s nimi (učebnice str. 58 – 61, PS str. 17 – 19). Většina dětí zatím příklady počítá celkem správně, nyní už ale půjde o příklady s přechodem stovek, tak to začne být pro děti obtížnější…Jak jste si již mohli přečíst v rubrice „Diktáty a KP“, ve čtvrtek 25. 3. děti dostanou za DÚ samostatně vypracovat krátkou KP na zaokrouhlování čísel do 1000 na desítky a stovky (mají ji již od minulého týdne nalepenou v sešitě „M – kontrolní práce“).
Geometrie: Dětem v pondělí zadám opakování rýsování kolmic a rovnoběžek na PL, abychom měli ve středu v online hodině na co navázat. Naštěstí je vše velmi názorně vysvětleno v učebnici na str. 92 a 93, kam mohou děti nahlédnout a správný postup rýsování si připomenout. Tento týden nás bude čekat nové učivo – polopřímka (učebnice str. 94 a 95). POZOR! Kromě nových PL budeme potřebovat znovu ještě 1. díl PS se Čtyřlístkem!
Prvouka: Minulý týden jsme se učili o živých organizmech a podrobně o houbách. V tomto týdnu dětem zadám opakování učiva o neživé přírodě a podmínkách života na Zemi podle splněných PL, učebnice a přípravných otázek, které najdete k tomuto týdnu v rubrice „Diktáty a KP“. Ve čtvrtek 25. 3. děti samostatně vypracují KP. V online hodině si vysvětlíme společné znaky rostlin (učebnice str. 38 a 39).
Děkuji Vám za spolupráci a přeji všem krásný 1. jarní týden! Petra Holubová