22. zpráva - distanční výuka 15. 3. - 19. 3. 2021
22. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 15. – 19. 3. 2021
Vážení rodiče,
chci Vám opět poděkovat za úzkou spolupráci, téměř všechny děti pracují v rámci možností, jaké na dálku máme, opravdu velice dobře. Všichni se každý den pravidelně a včas připojují na online hodiny a jsem ráda, že se zlepšila i příprava všech pomůcek, což je v časově omezeném online vyučování nutné a moc nám to pomáhá. Také děkuji všem, kteří jste mi poslali další nafocené samostatné práce dětí podle seznamu. Podle toho, co a jak dětem jde/nejde, jsem připravila další materiály na rozšíření a snad i zpestření distanční výuky, abychom se neučili „jen“ z učebnic a pracovních sešitů. Zatím nemám bohužel žádné konkrétní zprávy, kdy se budeme opět učit „normálně“ ve škole, tak musíme jen společně doufat, že to bude alespoň po Velikonocích…
- Tento týden budu mít pravidelné procvičování učiva s dětmi či konzultace k výuce ve středu 17. 3. jako vždy od 14 – 15 hodin (po předchozí domluvě). Doporučuji také využít nabídky od Markéty na procvičování učiva, společné vypracovávání zadané práce nebo trénování čtení s jednotlivci, nebo s malou skupinkou dětí každý den dopoledne v čase, kdy se s ní domluvíte (tel. 731 767 348).
PLÁN VÝUKY 15. 3. – 19. 3.
Český jazyk: Budeme pokračovat v učivu o podstatných jménech, k poznávání jejich čísla a rodu si přidáme koncem týdne i pády. Děti mají k tomuto pro ně dost náročnému učivu pomocníka - zatavenou kartičku, na které si mohou učivo opakovat a při plnění úkolů ji „mít k ruce“. K určování pádů bude nutné, aby se děti čísla pádů spolu s pádovými otázkami naučily postupně zpaměti i na přeskáčku. Budeme to samozřejmě trénovat i v našich online hodinách. V tomto týdnu také pokročíme v pravopisném učivu, kromě trénování řady VS po V už začneme procvičovat i psaní i/y po V ve slovních spojeních i větách. Vysvětlíme si také pravopisně obtížné dvojice slov typu výr/vír, vysel/visel… (učebnice str. 86 – 90, PS str. 44 a 45, 58 a 59, Pravop. pětiminutovky str. 36). Ve středu si napíšeme diktát, děti si ho mohou opět vyzkoušet předem.
Čtení: Před jarními prázdninami jsme měli další čtenářskou dílnu s prezentováním domácí četby = čtenářského binga. Téměř všechny děti se na tuto hodinu velmi pěkně připravily, někteří to už zvládli do kamery i svými slovy. Zaslouží si velkou pochvalu J. Mezi dětmi jsou v kvantitě přečtených knížek a také v kvalitě čtenářských dovedností velké rozdíly. Prosím, dohlédněte na to, aby děti opravdu pravidelně hlasité čtení trénovaly (alespoň 15 minut každý den), v hodinách teď bohužel čteme minimálně a někteří se ve čtení dost zhoršili…V pátek si přečteme společně další známou pověst „Horymír“ a budeme mít alespoň krátkou čtenářskou dílnu se čtením z vlastní knížky.
Matematika: Věnujeme se rozsáhlému učivu – pamětnému sčítání a odčítání čísel do 1000. Postupně si vysvětlujeme a přidáváme nové typy příkladů, v tomto týdnu to bude např. 321 + 5, 394 + 8, 670 – 5, 631 – 9, dále už i 310 + 50, 360 – 40, 156 + 20, 176 – 30, 680 + 50, 730 – 50... Tyto příklady budeme procvičovat v různých obměnách a řešit je i ve slovních úlohách (učebnice str. 53 – 58, PS str. 13 – 17). Jak jsem již psala v rubrice „Diktáty a KP“, ve čtvrtek 18. 3. děti dostanou samostatně vypracovat krátkou KP na dělení do 100 mimo obor násobilek.
Geometrie: Zatím jsem ji vynechávala, protože uhlídat, jak děti rýsují na dálku pouze přes počítač, je téměř nemožné…I pro děti bude těžké vejít se s rýsováním před počítač… Nyní nám ale už nezbývá nic jiného, než se do geometrického učiva pustit i distančně…Pokud měly děti nějaké pomůcky na rýsování ve třídě v šuplíku, s Markétou jsme jim je přibalily na vyzvednutí k PL. Pravítka a trojúhelníky by tedy nyní všichni měli mít doma, zkontrolujte jim, prosím, ještě ořezanou tužku č. 3. Děti dostanou koncem týdne krátké opakování rýsování kolmic a rovnoběžek na PL, abychom měli na co navázat. Naštěstí je vše velmi názorně vysvětleno v učebnici na str. 92 a 93, kam mohou nahlédnout. Příští týden už nás bude čekat nové učivo – polopřímka.
Prvouka: Před prázdninami jsme zakončili učivo o neživé přírodě a začali se podrobně zabývat přírodou živou. Za opakovací práci, kterou jsem si měla možnost díky Vašemu nafocení prohlédnout, zaslouží děti pochvalu, mají ji téměř všichni bez chyby. Živé organizmy jsme si rozdělili na houby, rostliny, živočichy (včetně člověka) a mikroorganizmy. V tomto týdnu se budeme věnovat houbám, zopakujeme si stavbu těla houby, rozdělení hub a připomeneme si z loňského „Velkého putování skřítka Ostružinky“ i další důležité informace a znalosti o houbách (učebnice str. 37).
Přeji Vám pěkný březnový předjarní týden! Petra Holubová