21. zpráva 10. - 14. 2. a 17. - 21. 2. 2020
21. ZPRÁVA 10. 2. – 14. 2. 2020 a 17. 2. – 21. 2. 2020
- 10. 2. – 12. 2. – proběhly chřipkové prázdniny. Po nich, ve čtvrtek 13. 2., už chyběli jen 3 žáci. V naší třídě bylo hodně dětí nemocných už téměř 4 týdny. Snažila jsem se nové učivo pozdržet, aby marodi moc nezameškali, více jsme tedy učivo opakovali a procvičovali. Pokud je Vaše dítě nemocné a pokud to jeho stav dovolí, je potřeba s ním doma učivo průběžně doplňovat podle pravidelných zpráv, které každý týden píši. Trvá – li absence více dní, je nutné si u mě vyzvednout také sešity a PL k učivu, které dětem navíc chystám. Děkuji všem, kteří to tak děláte.
- Ve středu 19. 2. – 9. plavecký výcvik (předposlední).
Výhled akcí do konce února:
- Ve středu 26. 2. – 10. plavecký výcvik (poslední).
- V pátek 28. 2. – návštěva divadla Minor „Toodle – noodle“ (s 2. A).
K VÝUCE:
- V pátek 14. 2. děti dostanou místo obvyklého DÚ ze čtení procvičování matematiky na PL (sčítání a odčítání do 100 s přechodem desítek).
- Některé děti se nyní na začátku pololetí zhoršily v pečlivosti a úpravě svých prací, i v DÚ měli mnozí chyby…Prosím, dohlédněte na kvalitu domácí práce, pokud najdete v deskách či sešitech ode mě upomínky, projděte práce s dětmi znovu, případně s nimi udělejte opravu. Děkuji za spolupráci.
- V minulém týdnu jsem vybrala přítomným dětem notýsky k dopsání známek zejména z kontrolních prací. Omlouvám se, že mám notýsky u sebe dlouho, ale mnohé děti onemocněly (některé i opakovaně) a KP nemají stále napsané…, někteří KP napsali samostatně doma a nyní mi doplněné práce postupně nosí. Kompletování PL a sešitů všech 27 dětí je nyní hodně náročné… Na začátku příštího týdne dostanou všichni notýsky zpět a ponesou Vám KP k nahlédnutí. Děkuji za pochopení.
Český jazyk: Procvičovali jsme slova s ě, že se jinak čtou a jinak obvykle píší. Dětem to šlo většinou dobře. Zaměříme se ještě na slova se skupinou mě. Zopakujeme si podzimní učivo o hláskové a slabičné stavbě slov, připomeneme si „šifrování slov“ (pomocí koleček značíme samohlásky, pomocí křížků souhlásky). Novým učivem budou slova se slabikotvorným r, l (budeme označovat křížkem v kolečku), uč. str. 66 – 71. Procvičovat budeme samozřejmě i známý pravopis v přepisech, diktátech a doplňovačkách. Na známku je budeme psát ale až v dalším týdnu.
Sloh: Plánované psaní pohádky jsem kvůli velké absenci zatím odložila. Každý ale napsal k vlastnoručně vyrobeným „kouzelným“ brýlím několik vět o tom, co se stane, když si je někdo nasadí, v čem se ukrývá jejich kouzlo…Tyto krátké slohové práce si děti minulý týden vzájemně přečetly v kroužku a předvedly se ostatním, jak jim brýle sluší J. Všechny to bavilo a bylo to prima J.
Čtení: Začnu děti více hodnotit (známkami i slovně) i ze čtení neznámého textu. Některé děti se ve čtení nezlepšují, pomalé čtení s chybami je bohužel začíná brzdit i v jiné školní práci. Všechny děti, i dobří čtenáři, potřebují i nadále co nejčastěji hlasité čtení doma procvičovat a číst pod Vaším vedením vhodnou knížku (doporučuji 10 – 15 minut alespoň 5 krát týdně). Děkuji za spolupráci těm z vás, kteří to s dětmi poctivě děláte.
Matematika: Sčítali jsme příklady s přechodem desítek (typ 36 + 7, 7 + 48…), v tomto týdnu si přidáme už i příklady na odčítání (typ 41 – 8…), učebnice str. 45 – 47, PS str. 9 – 13. Při výpočtech používáme výhodné rozklady (viz vysvětlení v učebnici), děti si mohou vypomáhat také tabulkou. Jedná se o letošní poslední učivo na + a -, po jeho procvičení se přesuneme už k násobení a dělení.
Další geometrii budeme mít až v pátek 21. 2., kdy si procvičíme rýsování úseček a vyznačování bodů na nich a mimo ně (uč. str. 82, PS str. 42).
Prvouka: Seznámili jsme se s pobytovými znameními zvířat. Tuto kapitolu ve Velkém putování skřítka Ostružinky ještě dokončíme a začneme se věnovat učivu o první pomoci, zopakujeme si důležitá tísňová volání, připomeneme si, jak lze předcházet úrazům…
Přeji Vám pěkné další únorové dny! Petra Holubová