20. zpráva 7. 3. - 11. 3. 2022
7. 3. 2022
20. ZPRÁVA 7. 3. – 11. 3. 2022
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím a píši informace k dalšímu březnovému týdnu.
- Ve středu 2. 3. se celá škola i naše třída zbarvila do modro – žluta, do barev Ukrajiny. Hodně jsme si ve třídě povídali a diskutovali, děti měly plno otázek. Mnozí vyprávěli o Vaší pomoci doma. Bylo vidět, že zprávy a celou situaci kolem války velmi vnímají. Děkuji za přípravu oblečení a dalších nápadů v barvách Ukrajiny na tento den a mnohým z Vás také za poslání věcí do sbírky. Její část se odvezla už ve středu, další pak v pátek (podrobnější informace najdete na webu školy).
Výhled akcí:
- Ve čtvrtek 24. 3. – návštěva DIVADLA MINOR. Pojedeme se 4. A na představení Zátopek. Všichni se už moc po dlouhé době do divadla těšímeJ!
- V dubnu před velikonočními svátky a prázdninami – Jarní a velikonoční jarmark, který by se snad letos po dvouleté nucené přestávce opět mohl uskutečnit…Držme společně palce!
PLÁN VÝUKY 7. 3. – 11. 3.
Český jazyk
- Procvičování skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského - přiřazování podstatných jmen ke vzorům, skloňování a psaní i/y v koncovkách podle vzorů – už i na známku.
- Procvičování skloňování podstatných jmen rodu mužského a přiřazování PJ rodu mužského k šesti vzorům (pán, hrad, muž, stroj, předseda a soudce). V průběhu týdne dostanou děti „pomocníky“ = zatavené kartičky se vzory všech rodů, které budou v hodinách i doma používat.
- V pátek si napíšeme kontrolní doplňovací cvičení (s možností přípravy předem). Děti budou doplňovat i/y v koncovkách PJ rodu středního a ženského, nad doplňované slovo nadepíší i vzor ve stejném tvaru, abych poznala, že učivu každý opravdu rozumí.
- učebnice str. 64 - 67, PS Hravá čeština str. 51 - 53, Prav. pětiminutovky str. 37
- Čtení – budeme číst naučné texty k učivu vlastivědy, na PL si přečteme zajímavosti o době železné a Keltech.
- V pátek bude opět pravidelná čtenářská dílna se čtením a úkolem z vlastní knížky.
Matematika
- Aritmetika – procvičování písemného násobení dvojciferným činitelem (typ např. 475 . 92, 546 . 30…) a řešení slovních úloh k tomuto učivu.
- V hodinách teď často zadávám dětem samostatně vyřešit jednu slovní úlohu (na různé způsoby řešení). Komu se podaří ji správně vyřešit a odpovědět, dostane „malou“ jedničku za aktivitu v hodině. Rychlejší děti také vymýšlejí slovní úlohy podle různého zadání pro ostatní spolužáky.
- Násobení jednociferným činitelem už budu známkovat, v úterý 8. 3. si napíšeme krátkou KP.
- učebnice str. 48 - 49, PS 2. díl – str. 11 a 12
- Geometrie – bude jako vždy ve čtvrtek, tento týden dvě vyuč. hodiny. Prosím, aby měli všichni potřebné pomůcky (pravítko 30 cm, trojúhelník s ryskou, ořezanou tužku č. 3 a fungující kružítko).
- Napíšeme si opakovací KP – rýsování kolmic, rovnoběžek, úseček dané délky a osy úsečky s vyznačením středu úsečky.
- Minulý týden jsme se naučili rýsovat trojúhelník (při zadání všech tří stran), dělat si náčrt, co nepřesněji provést konstrukci a příp. vypočítat obvod narýsovaného trojúhelníku. V tomto učivu budeme pokračovat a vysvětlíme si, kdy lze trojúhelník sestrojit = trojúhelníkovou nerovnost, což jsme minulý týden nestihli.
- učebnice str. 96 a 97, PS 2. díl str. 39 a 41
Vlastivěda
- Začali jsme se zabývat obdobím pravěku, povídali jsme si o starší a mladší době kamenné. V tomto týdnu nás čeká doba bronzová a železná, mnohé zajímavosti si přečteme o Keltech, nezapomeneme ani na významné oppidum na Závisti. Začneme se učit o příchodu Slovanů na naše území.
- Děti baví krátká videa, která jim názorně přibližují učivo – „Dějiny udatného českého národa“.
- učebnice str. 7 - 9
- Ve středu 9. 3. si napíšeme KP z učiva o ČR. Děti dostanou ještě v pondělí přípravné otázky, jedná se o základní, mnohokrát opakované učivo.
Přírodověda
- Z KP o neživé přírodě dostala většina dětí pěknou známku. Někteří si ale nové pojmy a učivo pouze ze školy nepamatují a musí v přípravě na KP (i na běžné hodiny) doma přidat…Doporučuji si před každou hodinou přírodovědy (i vlastivědy…) přečíst, co nového jsme se učili a nové pojmy si připomenout a zopakovat. Také je nutné si PL poctivě zakládat do desek, doplňovat si informace a úkoly za dobu nemoci…, což všem dětem každou hodinu připomínám.
- Začali jsme se zabývat ekosystémem pole, děti si metodou skládankového učení pro ostatní připravily krátkou prezentaci vylosované skupiny polních plodin. Téměř všichni to zvládli výborně a dostali pochvalu v podobě jedničky do ŽK. Tento týden budeme v učivu o polních rostlinách pokračovat a zaměříme se i na živočichy, kteří na poli žijí.
- učebnice str. 38 – 42
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám v rámci možností klidný další březnový týden!
Petra Holubová