20. zpráva 3. 2. - 7. 2. 2020
20. ZPRÁVA 3. 2. – 7. 2. 2020
- Čtvrtek 30. 1. byl posledním školním dnem 1. pololetí. Děti se už od rána moc těšily, až bude poslední hodina a budeme rozdávat dlouho očekávané vysvědčení. Na zvláštní pracovní list, který jsem pro ně připravila, také každý napsal svoje sebehodnocení, co se mu v 1. pololetí dařilo, v čem je dobrý(á), co mu jde a co mu nejde, případně jak by to chtěl(a) zlepšit a co pro lepší výsledky musí v 2. pololetí udělat…Všichni to nakonec zvládli, i když to určitě nebylo lehké. Vysvědčení měli děti krásné a měli z něj opravdu všechny radost. Také jsem každého žáčka či žačku při předávání vysvědčení zhodnotila já, všichni dostali navíc i pochvalný diplom s konkrétní pochvalou, v čem se jim v 1. pololetí dařilo, a čokoládovou tyčinku. Moc děkujeme s Markétkou Filipovou za dárky, které jste nám poslali. Vážíme si spolupráce s Vámi a těšíme se na její pokračování nyní ve 2. pololetí J!
- Ve středu 5. 2. – 8. plavecký výcvik.
K VÝUCE:
- Jak jsem psala již v minulé zprávě, v posledních 14 dnech bylo hodně dětí nemocných (zejména nachlazení a virózy), proto jsme více opakovali a učivo procvičovali, nové učivo jsme nezačínali. Mnozí nemají napsané KP z M, ČJ a Prv, dopíší si je postupně ve škole. Někteří nemají ještě vyzkoušeno u mě čtení známého textu na 1 minutu (zkouška rychlosti a správnosti čtení), taktéž postupně doděláme. Prosím rodiče všech nemocných dětí o průběžné doplňování učiva podle mých pokynů v pravidelných zprávách. Většinou je potřeba vyzvednout i sešity a PL. Není nutné a ani žádoucí s dětmi doplnit vše co nejrychleji, to by nemělo smysl, stačí pracovat postupně, každý den chvilku podle možností dítěte. Jsem ráda a děkuji naprosté většině z Vás, že to tak děláte J.
- Trochu pozměním dosavadní motivační hodnocení chování ve škole pomocí smajlíků. Od pondělí 3. 2. bude nosit každý svého usměvavého smajlíka (= Pochvaldu) pořád u sebe v penálu. Pokud bude opakovaně vyrušovat, nedodržovat domluvená pravidla…, o smajlíka na jeden den přijde, domů si ho neponese. Pokud ani to nepomůže, ponese si domů smajlíka zamračeného (= Mračouna). Další den svého Pochvaldu dostane zase zpět. Vy budete tak mít zpětnou vazbu, jak na tom Vaše dítě ohledně chování ve škole je…J.
Český jazyk: V tomto týdnu budeme ještě opakovat a procvičovat slova se skupinami s ě, zejména s bě, pě, vě. Nejedná se o kompletní pravopis slov s těmito skupinami, děti by měly umět napsat slova s bě, pě, vě, trénujeme samozřejmě slova, ve kterých se hláska j nepíše (tento pravopis se budeme učit až ve 4. ročníku – vjezd, objednávka…). I nadále budeme průběžně trénovat pravopisné učivo 1. pololetí (psaní vlastních jmen, ú/ů, i/y…) – učebnice str. 62 – 65. Podle situace ve třídě začneme i učivo o slovech se skupinou mě – str. 66 - 67.
Napíšeme si dva diktáty, stále platí možnost tréninku doma předem (najdete je na třídních stránkách v rubrice „Diktáty a KP“).
Plánovaný sloh (krátkou pohádku) si napíšeme, až se nám alespoň většina nemocných uzdraví, aby ho nemuseli dopisovat doma.
Chválím už velkou skupinu dětí za pilné čtení knížek, téměř každý den nám někdo zpříjemňuje ranní kroužek připravenou prezentací přečtené knihy ostatním. Jsem ráda, že se pěkně rozečetly i děti, které dosud přečtené knížky nenosily J. Za pěkné představení knihy dávám dětem do notýsku pochvalu s nálepkou. Po dobu plavání máme čtenářskou dílnu s vlastními knížkami v pondělí, prosím, aby děti nezapomínaly doma knížku. Společně v průběhu týdne čteme Z deníku kocoura Modroočka, pracujeme na PL a z čítanky.
Matematika: Začneme nové učivo – sčítání s přechodem desítky (typ 58 + 8, 6 + 37…), které jsme také kvůli velké nemocnosti odložili (uč. str. 43 a 44, PS str. 7 a 8). Ve čtvrtek 6. 2. si napíšeme posunutou KP ze sčítání a odčítání do 100 bez přechodu desítek všech natrénovaných typů: 26 + 4 = . , 26 + 40 = . , 26 + . = 30, 58 - 6 = . , 60 - 7 = . , 58 - 30 = . , . - 20 = 58… Děti mohou při počítání používat pomocnou tabulku.
V pátek máme pravidelnou geometrii, prosím, aby měly všechny děti ořezanou tvrdou tužku (nejlépe č. 3) a pravítko. Seznámíme se s pojmem úsečka a budeme úsečky poprvé rýsovat (uč. str. 82, PS str. 41).
Prvouka: Budu ještě pokračovat v ústním zkoušení, přesně podle otázek v zelených deskách, podle kterých mohly děti učivo doma natrénovat. Připomeneme si Masopust a začneme odložené učivo – pobytová znamení zvířat.
Přeji Vám krásný začátek února a dětem šťastné vykročení do 2. pololetí!
Petra Holubová