20. zpráva - distanční výuka 22. 2. - 26. 2. 2021
20. ZPRÁVA – distanční výuka 22. 2. – 26. 2. 2021
Vážení rodiče,
píši Vám další pravidelné informace k distanční výuce, která vzhledem ke zpřísňujícím opatřením bude ještě asi nějakou dobu trvat…Zatím nemám žádné jiné informace než Vy, tak budeme doufat a věřit, že prezenční výuka začne i pro nás v březnu.
- Každý den se snažím děti přes kameru a mikrofon nejen učit, ale i povzbuzovat, motivovat a chválit…J. Moc mě těší, že všechny děti v online hodinách stále dobře pracují i takto na dálku, je to samozřejmě hlavně Vaše zásluha. Moc Vám děkuji za obětavou pomoc a spolupráci, vím, že skloubit v této době práci, chod domácnosti a k tomu výuku dětí je velmi náročné…Pokud byste potřebovali pomoc (s motivací dětí, s vypracováním zadaných úkolů, konzultování výuky…) neváhejte se ozvat, zavolejte nebo napište.
- Děkuji také za poslání dalších nafocených prací dětí na mail, všechny si poctivě prohlížím, moc mi to pomáhá s přípravou dalších hodin online výuky, vidím konkrétně, jak na tom s jednotlivým učivem děti jsou. Jen prosím o trpělivost, i když se snažím sebevíc, s písemnými odpověďmi mám stále skluz…Děkuji za pochopení.
- Všechny učební materiály a hotové práce, prosím, uchovávejte na návrat do školy, PL z jednotlivých předmětů, prosím, ať si děti zařazují do správných barevných desek. Některým dětem už docházejí malé linkované sešity, prosím, pokud je to možné, o jejich dokoupení a nové nadepsání, aby děti nepsaly jen na papíry. Moc děkuji.
PLÁN UČIVA 22. 2. – 26. 2.
Český jazyk: Začali jsme další vyjmenovaná slova – už po S a procvičovali učivo o tvoření souvětí a zápisu jejich vzorců. Děti mají VS po S umět zpaměti do pátku 26. 2. (někteří si to splnili už i dříve – v minulém týdnu). Tento týden budeme pilně psát a doplňovat i/y po s, vysvětlíme si některé pravopisné „zapeklitosti“ a dvojice slov s rozdílným pravopisem, např. sypat/sípat, sýrový/sírový…, které jsme minulý týden nestihli. Napíšeme si 2 diktáty a zopakujeme si také znovu psaní ú/ů, včetně jednoduchých případů ú uvnitř slov na začátku kořene po předponě (trojúhelník, neúspěšný…) – učebnice str. str. 77 – 81, PS str. 42 a 43, Pravopisné pětiminutovky str. 33 a 34.
Ve slohu děti psaly a prezentovaly nejen tradiční vyprávění o víkendu, ale všichni velice pěkně zvládli popis svého oblíbeného plyšáka. Musím uznat a také z toho mám radost, že díky online výuce a zadávaným úkolům tohoto typu na doma, které snad děti i baví (aspoň se mi to přes kameru zdá…), se děti v úrovni prezentování a v důležité dovednosti „umět prodat“ svoji práci velmi posunuly a už téměř všem se to daří J.
Čtení: Minulý týden jsme si společně přečetli pověst „Dívčí válka“, tento týden si přidáme další – „Synové Svatoplukovi“. Každý týden chci po dětech, aby ukazovaly do kamery, jakou knížku doma čtou. Někdy stihneme krátké samostatné (tiché) čtení s úkolem, někdy jen krátký úkol, jako v minulém týdnu. Většina dětí dokázala během chvilky vymyslet zajímavou otázku, na co by se chtěly zeptat své hlavní postavy. Prezentování pokroků ve čtenářském bingu se splněním alespoň jednoho dalšího okénka (včetně zápisu do čtenářského deníku) budeme mít v pátek 5. března před jarními prázdninami.
Matematika: Minulý týden jsme už nově počítali v číselném oboru 0 – 1000. Pracovat budeme už pouze v 2. dílu PS, v 1. dílu nám ale chybí ještě dokončit část učiva geometrie. Jak jsem již psala, raději bych ho s dětmi splnila až po návratu do školy, sešit tedy uschovejte. Děti učivo v číselném oboru do 1000 bavilo a hodně se snažily. Všem už dobře jde přečíst a správně zapsat tato „větší“ čísla. Dále jsme také čísla porovnávali, řadili podle velikosti… V tomto týdnu si vyzkoušíme: zapisovat čísla podle samostatně přečteného slovního popisu, zápis čísla pomocí rozvinutého zápisu v desítkové soustavě (např. 643 = 600 + 40 + 3 nebo 643 = 6 . 100 + 4 . 10 + 3 . 1…), rozklad čísla na jednotky, desítky a stovky a zaokrouhlování na desítky a nově také na stovky (učebnice str. 45 – 48, PS str. 6 - 9).
Ve čtvrtek dětem zadám krátkou KP na násobení a dělení mimo obor násobilek (viz rubrika „Diktáty a KP“).
Prvouka: V učivu o vesmíru budeme v tomto týdnu pokračovat (učebnice str. 31 – 35), ve čtvrtek 25. 2. budou děti prezentovat 1. úkol pro chytré sovy. Prosím, aby si doma na prezentaci natrénovaly vyjmenování všech 8 planet sluneční soustavy zpaměti (od nejbližší ke Slunci po nejvzdálenější), podle rozsahu práce si vybraly 2 – 4 planety a o nich přečetly nebo řekly svými slovy vyhledané informace či zajímavosti a plakát nám ukázaly do kamery např. s komentářem, kde informace hledaly, co je zaujalo…Děti, které splnily i dobrovolný úkol, nám model sluneční soustavy předvedou a popíší, jak ho vyrobily. Moc se těším na pěkné práce J!
Děkuji za spolupráci a pomoc. Přeji všem pevné zdraví a pěkný poslední únorový týden!
Petra Holubová