19. zpráva - distanční výuka 15. 2. - 19. 2. 2021
19. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 15. 2. – 19. 2. 2021
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím. Bohužel distanční výuka stále pokračuje a ani stále nevíme, kdy skončí L…Je to pro všechny čím dál náročnější, ale musíme to společně zvládnout J! Často dětem říkám, že zadanou práci nemají za DÚ, ale také jako náhradu vyučovacích hodin, které online nemají…Prosím, dodržujte i nadále s dětmi nastavený režim školní práce a odpočinku, nenechte je lenošit, je potřeba, aby stále poctivě plnily své školní povinnosti, jen tak se nám společně podaří učivo zvládnout. Děkuji, že to tak mnozí děláte J!
- Na procvičování učiva je teď mnohem méně času a na mnohých dětech je to už bohužel hodně znát. Přesto se na mnohokrát nabízené trénování učiva ČJ a M se mnou (odpoledne), nebo s Markétou (před nebo po online hodinách) hlásí pouze několik dětí…Chápu, že je to dobrovolné a další výuka na dálku - pouze přes obrazovku…Pokud Vašemu dítěti ale učivo nejde, je nutné s ním látku procvičovat i navíc mimo zadanou práci (podle postupů a cvičení v učebnicích, PS či vzorů na PL). Pokud byste potřebovali s výukou, motivací k plnění úkolů apod. s dětmi pomoci, volejte, pište mně nebo Markétě (731 767 348), rády Vám a dětem pomůžeme.
- V minulém týdnu jsem musela s několika dětmi řešit opakované rušivé (a naprosto zbytečné) chatování v době online hodiny angličtiny, i když jsme si společně několikrát zdůraznili zákaz chatu v době výuky (či jakéhokoliv jiného zbytečného rozptylování od školní práce). V pondělí to ještě připomenu všem při online hodině.
- Do pondělí 15. 2. měly děti napsat svoje sebehodnocení 1. pololetí. Nebudeme ho číst do kamery, zatím ho, prosím, uložte do desek, kam si dají pololetní vysvědčení, až přijdou první den zpátky do školy. Pokud by se návrat do školy oddaloval ještě delší dobu, napíši další instrukce…
- V pondělí 15. 2. není pravidelné doučování z angličtiny s p. uč. Heinzovou.
PLÁN UČIVA 15. 2. – 19. 2.
Český jazyk: V pravopisném učivu pokročíme k vyjmenovaným slovům po S. Začneme trénovat jejich řadu zpaměti, slova si vysvětlíme a budeme procvičovat psaní a zdůvodňování i/y po S uvnitř slov. Řadu VS po S zpaměti by děti měly umět do pátku 26. února. Seznámíme se jako vždy i s pravopisně obtížnými dvojicemi slov (sypat/sípat, sýrový/sírový…). Doporučuji, aby při trénování pravopisu děti používaly zelenou kartičku s VS a zataveného „pomocníka“ a slova si v nich vyhledávaly. Opakovat budeme rozlišování vět jednoduchých a souvětí, tvorbu vzorců a vymýšlení souvětí podle zadaných vzorců. Také si připomeneme psaní ú/ů, včetně jednoduchých případů psaní ú ve slovech po předponě, např. trojúhelník, zúčastnil se, neúnavný…(učebnice str. 75 – 79, PS str. 40 a 41, Pravopisné pětiminutovky str. 31 a 32).
V pátek si napíšeme diktát, doporučuji vyzkoušet si ho předem (viz rubrika „Diktáty a KP“).
Jak jsem již psala v denní zprávě z online hodin, slohové učivo - pravidla psaní dopisu všichni dobře pochopili a dokázali to také správně použít při napsání dopisu svému vybranému zvířeti. Moc se to všem povedlo J. Tento týden si budeme opakovat a procvičovat popis (PS str. 86). Děti si vyzkouší krátký popis svého oblíbeného plyšáka, který nám přečtou v pátek 19. 2. do kamery.
Čtení: V online hodině v pátek budeme číst společně další pověst „Dívčí válka“ z knihy „České pověsti pro malé děti“ a budeme mít krátkou čtenářskou dílnu s úkolem a čtením z vlastních knížek.
Matematika: V minulém týdnu jsme se pilně věnovali jak numerickému učivu, tak slovním úlohám. Pro mnohé děti teď začíná být matematika těžší, protože se nové typy příkladů a výpočtů celkem rychle střídají… Děti nové učivo většinou celkem rychle pochopily, ale někteří stále bojují s malou násobilkou, jejíž znalost je klíčová. Prosím tedy opět o procvičování násobilkových spojů, děti by je už měly počítat rychle a správně, používat pomocnou kartičku by měly pouze u nového učiva. Tento týden se budeme věnovat ještě příkladům do 100 (PS 1 str. 41), děti vypracují krátké KP z dělení se zbytkem a na příklady s různými početními operacemi a závorkami (viz rubrika „Diktáty a KP“). Začneme už ale i nové učivo z 2. dílu PS - počítání do 1000. Čísla od 100 – 1000 se budeme učit číst, zapisovat, porovnávat a řadit podle velikosti (učebnice str. 43 – 45, PS 2. díl str. 4 – 6).
Prvouka: V minulém týdnu jsme dokončili učivo o podmínkách života na Zemi, povídali jsme si o půdě a světlu a teplu ze Slunce. V hodinách pracujeme s PL, které jsem dětem připravila tak, aby se učily také pracovat s učebnicí (s odborným textem), vyhledávat v ní informace a zapisovat je na vynechaná místa v PL. Snažila jsem se nafotit jim i různé křížovky, osmisměrky... k našemu učivu, aby měly děti i takto na dálku zadávanou práci pestřejší. V online hodinách pracujeme i s elektronickou verzí naší učebnice, ze které jsem dětem pouštěla výukové krátké filmy. Krátce jsme začali také učivo o sluneční soustavě, ze které jsem zadala v minulé 18. zprávě zmiňovaný 1. dlouhodobý úkol pro chytré sovy (termín prezentace bude 25. 2.). Potěšilo mě, že mi většina dětí už hlásila, že na úkolu pracují a že splní i výtvarný úkol navíc J. V učivu o vesmíru budeme v tomto týdnu pokračovat (učebnice str. 31 – 35), zadám dětem naučit se do čtvrtka 25. 2. všech 8 planet sluneční soustavy vyjmenovat zpaměti od nejbližší ke Slunci po nejvzdálenější.
Děkuji za spolupráci. Přeji všem hodně zdraví a pěkný další mrazivý únorový týden!
Petra Holubová