18. zpráva - distanční výuka 8. 2. - 12. 2. 2021
18. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 8. 2. – 12. 2. 2021
Vážení rodiče a milé děti,
moc Vám děkuji za vyzvednutí nové sady PL a dalších materiálů k výuce. Od pátku s nimi už pracujeme. Nelekejte se, že je materiálů poměrně dost, ale připravily jsme toho s Markétou raději více…Pokud bychom nastoupili do školy, budeme s připravenými PL pracovat při běžném vyučování.
- Starší PL z ČJ a M (vyzvednuté na začátku ledna) mohou děti použít na trénování a procvičování učiva podle své potřeby. Pokud děti potřebují procvičovat ještě spoje malé násobilky, mohou vyplnit PL v modrých deskách na M ještě z října a listopadu z podzimního distančního vzdělávání, které jsme tehdy nevypracovali všechny.
- Naprostá většina dětí už báječně zvládá přípravu pomůcek na online hodiny pečlivě a samostatně, ale i tak je, prosím, ještě alespoň občas jistěte… Je velmi obtížné (a téměř nemožné L) pomáhat nepřipraveným jednotlivcům na dálku rychle „vyhledat“ PL, se kterými budeme pracovat. V neposlední řadě nás to v omezeném čase online hodin velmi zdržuje…Moc tedy děkuji za pomoc s přípravou učebních materiálů večer nebo ráno před online výukou, moc nám pomáhá, když jsou všichni připravení.
- Každý den mi dělá velkou radost, že máme téměř 100 % účast všech dětí na online výuce (občas jen někdo chybí z důvodu návštěvy lékaře). Malou výhodou online výuky je to, že se dokonce připojují i děti, které jsou nemocné a které i tak pracují v hodinách velmi zdatně J!
- Nikdo z Vás se mi neozval ohledně nějakých změn či připomínek k online výuce. Budu tedy pokračovat ve stejném rozvrhu a i nadále budu zadávat dětem každý den domácí práci přibližně ve stejném rozsahu, jako v prvním pololetí. Všechny informace najdete na třídních stránkách, které každý den aktualizuji, případně občas velmi důležité informace i v mailu. Domácí práce pro děti se na první pohled může zdát delší a ve větším rozsahu, ale ponechávám v ní i již dříve zadané úkoly, na které mají děti více dní, abyste měli přehled.
- Jak jsem Vám říkala již na třídní schůzce v září, chtěla bych dětem zadávat navíc tzv. „Úkoly pro chytré sovy“. Jednalo by se o dlouhodobější úkoly z různých předmětů, ráda bych začala nyní od 2. pololetí. Část práce by byla povinná - pro všechny děti, část rozšiřující – navíc pro zájemce. Za práce by děti nedostávaly známky, ale body. Na konci školního roku proběhne celkové vyhodnocení těchto úkolů s odměnami. 1. úkol bude k učivu prvouky o vesmíru, podrobnosti viz níže.
PLÁN UČIVA – 8. 2. – 12. 2. 2021
Český jazyk: Pilně jsme procvičovali hlavně pravopisné učivo – psaní a zdůvodňování i/y po P uvnitř slov. Některé děti už natrénovaly řadu VS po P zpaměti a s předstihem si splnily zkoušení na známku J. V tomto týdnu to do kamery odříkají všichni, v procvičování pravopisu budeme ještě pokračovat. Ve středu si napíšeme diktát a v průběhu týdne zadám dětem jeden kontrolní přepis s opravou pravopisných chyb (viz rubrika „Diktáty a KP“). Věnovat se budeme ještě i určování věty jednoduché a souvětí, vymýšlení souvětí podle vzorců a vyhledávání podstatných jmen a sloves ve větách… (uč. str. 71, 74 a 75, Pravopisné pětiminutovky str. 30 a 31).
Nestihli jsme slohové učivo – psaní dopisu, splníme ho tedy tento týden (uč. str. 72 a 73, PS Hravá čeština str. 88).
Čtení: Společně jsme si přečetli pověst „Dalibor“, ve které mi každý přečetl alespoň několik vět, abych měla přehled, jak dětem jde/nejde hlasité čtení. Prosím stále o trénování hlasitého čtení chvilku každý den, další prezentace domácí četby bude opět po jarních prázdninách. Nezbyl nám čas na čtenářskou dílnu se čtením knížky, posunula jsem ji tedy na pondělní online hodinu. Další hodinu čtení v pátek si tentokrát propojíme s prvoukou.
Matematika: Učiva je ve 3. třídě opravdu hodně. Vysvětlili jsme si a procvičovali poslední nové učivo 1. pololetí – násobení a dělení mimo obor násobilek. Pro některé děti je už dost náročné, protože musí dobře a rychle umět malou násobilku, k tomu se naučit výhodně rozkládat větší čísla a nechybovat ve sčítání…Přidala jsem dětem navíc také násobení a dělení 11, které se jim líbilo. Myslím, že se dětem znalost této „lehké“ násobilky bude hodit…Tento týden budeme opakovat a procvičovat natrénované numerické učivo, vyzkoušíme si odhady výsledků a vyřešíme další slovní úlohy (uč. str. 39 – 42, PS str. 39 – 41 – jen některá cvičení).
Prvouka: Učíme se o neživé přírodě – o podmínkách života na Zemi. Podrobně jsme se věnovali vodě a vzduchu, tento týden si budeme povídat o půdě a teplu a světlu ze Slunce. Na PL jsem připravila pro zájemce popis několika jednoduchých pokusů, chválím všechny děti, které si je vyzkoušely. Online jsem dětem alespoň ukázala pokus s hořením svíčky, který si pak zakreslily do PL…Začneme také nové učivo o vesmíru.
Zadání 1. úkolu pro chytré sovy „SLUNCE A PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY“ Termín prezentace bude ve čtvrtek 25. února ve škole, nebo v online hodině.
Povinný úkol pro všechny:
- Vytvoř plakátek o Slunci a sluneční soustavě na formát papíru A4 nebo větší (pracuj pouze z jedné strany, aby se práce daly ve škole vystavit). Vyhledej (v učebnici prvouky, v encyklopediích o vesmíru, na internetu…) základní informace či zajímavosti o Slunci a planetách sluneční soustavy, o každé napiš pečlivě psacím písmem krátkou (a srozumitelnou) informaci. Nepiš nic, čemu nerozumíš. Můžeš kreslit, lepit obrázky či jinak svoji práci výtvarně vyzdobit…J. Připrav si také prezentaci svojí práce ostatním spolužákům. Získat můžeš 1 – 10 bodů za práci + 1 – 5 bodů za prezentaci.
Dobrovolný úkol pro zájemce:
- Vytvoř trojrozměrný model sluneční soustavy. Můžeš použít libovolnou výtvarnou techniku, cenit se bude i zajímavý, originální nápad…J. Získat můžeš 1 – 10 bodů.
Moc se těším na pěkné práce J!
Děkuji za spolupráci, přeji Vám pěkný další únorový týden!
Petra Holubová