17. zpráva 14. 2 - 18. 2. 2022
17. ZPRÁVA 14. 2. – 18. 2. 2022
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím po jarních prázdninách. Doufám, že jste si je s dětmi užili, podařilo se Vám odjet na hory a jinam, kam jste plánovali a že jste si všichni odpočinuli a načerpali potřebné síly do 2. pololetí.
Co nás čeká:
- V pondělí 14. 2. se budeme všichni ve škole opět testovat na covid - 19 antigenními testy – pravděpodobně naposledy. V den testování začínáme ve třídě v 7, 45 hodin.
- V pondělí 14. 2. také slavnostně rozdáme výpis pololetního vysvědčení těm dětem, které nebyly před prázdninami ve škole. Tyto děti mi také odevzdají vypracované sebehodnocení za 1. pololetí a svoji „výzvu“ do 2. pololetí.
- Valentýnská pošta – u vchodu do školy bude opět od pondělí 14. 2. do pátku 18. 2. umístěna krabice na valentýnskou poštu. Děti i dospělí do ní mohou házet svoje dopisy a přání pro kohokoliv ve škole. Valentýnský pošťák je bude doručovat v pátek 18. února.
- Jak jsem psala už před prázdninami, kdo z dětí chce hlasovat v anketě SUK – ČTEME VŠICHNI s názvem „Nejlepší kniha, kterou jsem četl/četla v roce 2021“, má možnost do pátku 18. února.
- Ještě připomínám, že děti dostaly také katalog na objednání knížek „Velký zimní výprodej knih 2022“, případné objednávky posílejte, prosím, nejpozději do středy 16. února.
- Prosím o kontrolu stavu penálů a případně o doplnění pomůcek, na konci pololetí mnoha dětem dost věcí chybělo (nůžky, lepidlo v tyčince, krátké pravítko na podtrhávání v penále, pravítko 30 cm, trojúhelník s ryskou, funkční kružítko, fixy na tabulku…). Děkuji.
PLÁN VÝUKY 14. 2. – 18. 2.
- Děti, které nepsaly některé KP, si je napíší v průběhu tohoto týdne. Známky za ně dostanou už do 2. pololetí.
Český jazyk
- Procvičování skloňování podstatných jmen rodu středního – přiřazování PJ ke správným vzorům, procvičování psaní a zdůvodňování i/y v koncovkách PJ podle vzorů. Trénujeme to tak (pokud je to možné), že za doplňované slovo píšeme do závorky vzor ve stejném pádu, např.: Na nebi (moři) svítí hvězdy.
- V průběhu týdne – nové učivo – skloňování podstatných jmen rodu ženského
seznámení se vzory žena, růže, píseň a kost, přiřazování podstatných jmen ke vzorům, skloňování a psaní i/y v koncovkách podle vzorů…). - Určování mluvnických kategorií u podstatných jmen (pád, číslo, rod, životnost a vzor – zatím u rodu středního a ženského).
- Napíšeme si opět jeden autodiktát (bez přípravy doma - text bude mít doplněné pravopisné jevy, zde trénujeme hlavně paměť a pozornost…) a jeden diktát s možností přípravy doma předem (viz rubrika „Diktáty a KP“).
- učebnice str. 60 - 63, PS Hravá čeština str. 47 – Rod ženský a str. 48, Prav. pětiminutovky str. 33
- Sloh – písemné vypravování, jak jsem si užil/a jarní prázdniny.
- Čtení - jak jsem opakovaně předem psala, v pondělí 14. února budou děti prezentovat svoji domácí četbu a pokroky ve čtenářském bingu. Každý by měl mít pečlivě zapsanou alespoň jednu novou knihu ve ČD (včetně splněného předtištěného úkolu), vybarvené alespoň jedno okénko ve čtenářském bingu a z domova připravenou ústní prezentaci o jedné přečtené knize.
- V pátek bude pravidelná čtenářská dílna se čtením a úkolem z vlastní knížky.
Matematika
- aritmetika – procvičování pamětného násobení a dělení jednociferným číslem, při počítání využíváme rozklady a další postupy, které děti znají u výpočtů s menšími čísly
- procvičování násobení a dělení 10, 100 a 1 000
- učebnice stále str. 43 - 44, PS 2. díl – dokončíme str. 6, dále str. 7 a 8
- geometrie – ve čtvrtek - procvičování učiva o osové souměrnosti
- opakování geometrického učiva 1. pololetí
- učebnice ještě str. 94 a PS 1. díl str. 57, dále „Co už umím“ str. 58 - 60
Vlastivěda
- připomeneme si chráněná území ČR (národní parky, některé chráněné krajinné oblasti, naučné stezky…)
- zopakujeme si a shrneme, co jsme se o ČR naučili a zakončíme zeměpisné učivo
- Tento týden budeme mít vlastivědu i v úterý 15. 2. čtvrtou hodinu (místo jedné hodiny VV).
- Zadání DÚ na pondělí 21. února: děti si připraví ústní prezentaci o České republice v délce od 1 – 2 minut, do které si mohou vybrat, co budou říkat, např. základní údaje – kde se nachází ČR, počet obyvatel…, státní symboly, informaci o krajích, hlavním městě Praze a jejích památkách, někdo může popsat povrch – pohoří a nížiny, jiný řeky, přehrady, zemědělství, nerostné suroviny a průmysl… Doporučuji, aby si děti vybrané informace nejprve sepsaly, a pak se je učily říkat zpaměti, několikrát si vše doma vyzkoušely… Měly by mluvit srozumitelně, pomalu a nahlas. Toto „mluvní cvičení o ČR“ by mělo mít úvod, hlavní část - vybrané informace a závěr. K DÚ mohou využít učebnici, mapu a PL ve fialových deskách.
- učebnice str. 47 – 49, 50 – 51, příp. 52 - 57
Přírodověda
- opakování a dokončení učiva o vlastnostech látek (délka, hmotnost, teplota, čas), děti by měly zpaměti k těmto fyzikálním veličinám znát název měřidla a základní (a i další) jednotky, např. hmotnost – váhy – zákl. jednotka je 1 kilogram (kg), další je 1 gram (g), 1 metrický cent (q), 1 tuna (t)…
- Prosím, aby si děti na čtvrtek 17. února přinesly do školy na ukázku různá měřidla na měření délky, teploty a času.
- učebnice str. 34 – 35
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám pěkný další únorový týden a všem přeji hodně zdraví!
Petra Holubová