17. zpráva - distanční výuka 1. 2. - 5. 2. 2021
17. ZPRÁVA - DISTANČNÍ VÝUKA 1. 2. – 5. 2. 2021
Vážení rodiče a milé děti ,
moc Vás zdravím poprvé ve druhém pololetí. Doufám, že jste si s dětmi pěkně oslavili vysvědčení a užili si prodloužený víkend bez úkolů.
- Raději ještě připomínám, aby děti napsaly poslané sebehodnocení za 1. pololetí do 14 dnů. Prosím, dohlédněte na to, aby ho pracovaly pečlivě. Přinesou ho, prosím, hned první den, kdy nastoupíme do školy. Snad se v polovině února dočkáme...
- Rozvrh a rozsah online hodin ponechám stejný, pokud byste měli nějaké náměty, připomínky, ozvěte se. Také pokud by měly děti nějaké problémy s výukou, zavolejte mi nebo napište, ráda pomůžu.
- Prosím, dohlédněte na to, aby měly děti založené všechny PL do správných desek a měly ve věcech do školy pořádek, Děkuji.
- V pátek 5. 2. Vás opět poprosím o nafocení a poslání některých prací dětí. Ještě napíši, o které práce se jedná. Moc děkuji za spolupráci.
- V pondělí a v úterý odpoledne budu opět ve škole s Markétou připravovat pro děti nové PL a další materiály k výuce. Z těchto důvodů budu mít s dětmi procvičování učiva tento týden až ve středu 3. 2. Procvičovat učivo, plnit zadané úkoly... mohou ale všichni zájemci s Markétou i nadále pravidelně v úterý a ve čtvrtek od 11, 40 - 12, 15 hodin nebo i jindy podle domluvy (tel. 731 767 348).
VELKÁ PROSBA: Prosím, abyste si nové PL a další materiály pro děti vyzvedli ve škole tuto středu 3. 2. dopoledne od 8 - 12 hodin nebo tento čtvrtek 4. 2. odpoledne od 14 - 16, 30 hodin na obvyklém místě v přízemí školy. Moc děkuji.
PLÁN UČIVA 1. 2. – 5. 2. 2021 (a shrnutí učiva za 25. 1 – 28. 1.)
Český jazyk: Zabývali jsme se nově další řadou VS, tentokrát už po P, učili se v ní orientovat a slova si opět zapamatovat co nejvíce zpaměti. Prosím, aby to děti uměly do pondělí 8. 2. Trénovali jsme opět znázorňování celé řady VS po P pomocí pantomimy. Osvědčilo se mi ji využívat v online hodinách také jako oddychovou chvilku. Procvičovali jsme psaní a zdůvodňování i/y ve slovech po B, L a M. U větných celků jsme určovali, zda se jedná o větu jednoduchou či souvětí. Seznámili jsme se s větnými vzorci, které jsme na daná souvětí sestavovali nebo podle nich vymýšleli souvětí vlastní. V tomto týdnu budeme pokračovat, dále si vysvětlíme také pravopisně obtížné dvojice slov typu slepýš X slepíš, pyl X pil…a budeme procvičovat doplňování i/y po P (uč. str. 65 – 71, PS str. 36, 38 – 39). Napíšeme si dva diktáty, stále s možností přípravy doma předem (viz rubrika „Diktáty a KP“).
Ve slohu se budeme zabývat pravidly při psaní dopisu (uč. str. 72 a 73).
Čtení: V pátek budeme mít čtenářskou dílnu, přečteme si další pověst ze společné četby „České pověsti pro malé děti“ a děti si budou číst i ze své knihy a plnit úkol zaměřený na hlavní postavu.
Matematika: Pilně jsme trénovali numerické učivo i řešení slovních úloh. Koncem týdne děti napíší krátkou KP z písemného sčítání a odčítání do 100 (pod sebou) na známku. Dělení se zbytkem budeme ještě procvičovat, stejně jako nové učivo z minulého týdne – násobení a dělení mimo obor násobilek do 100 (zatím typy příkladů 3 . 30, 60 : 3…). Děti by už měly počítat příklady v oboru malé násobilky bez pomocné kartičky a příklady ovládat zpaměti. Pokud ji k těmto výpočtům stále potřebují, prosím o co nejčastější trénování násobků a příkladů na násobení a dělení 0 – 10 (v modrých deskách mají děti určitě ještě zbylé PL z listopadu, které můžete využít). Dělení se zbytkem už všichni pochopili, nyní by bylo potřeba tyto příklady počítat rychleji, postup řešení zautomatizovat a využít svoji bezpečnou znalost násobků (při určení nejbližšího menšího násobku). V tomto týdnu si přidáme násobení a dělení dvojciferného čísla číslem jednociferným (např. 2 . 23, 16 . 6, 36 : 3, 84 : 7…). Tyto příklady budeme počítat pomocí výhodných rozkladů (učebnice str. 37 – 41, PS str. 35 – 40 – jen některá cvičení). Několikrát jsme si vysvětlovali typ slovních úloh (např. Za pět čokolád maminka zaplatí 30 korun. Kolik by zaplatila za 8 takových čokolád?), u kterých musí děti počítat i mezivýpočet (kolik stojí jedna čokoláda…), aby pak mohly úlohu správně vyřešit. Společně nám to šlo, uvidíme, jak to všichni budou zvládat i samostatně.
Prvouka: Všechny děti zaslouží pochvalu za plakátek se zajímavostmi o planetě Zemi. Nyní se v hodinách postupně věnujeme jednotlivým podmínkám života na Zemi, zatím jsme podrobně mluvili o vodě a vzduchu. Prosím, dohlédněte na to, aby si děti opakovali učivo průběžně (podle učebnice a našich PL v zelených deskách). Tento týden dokončíme učivo o vzduchu a doděláme zbývající PL (skupenství vody, opakování).
Přeji všem dětem šťastné vykročení do druhého pololetí a Vám rodičům pěkný první únorový týden! Petra Holubová