16. zpráva 31. 1. - 4. 2. 2022
16. ZPRÁVA 31. 1. – 4. 2. 2022
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím naposledy v 1. pololetí, těsně před rozdáváním pololetního vysvědčení.
Co nás čeká:
- V pondělí 31. 1. se budeme všichni ve škole opět testovat na covid - 19 antigenními testy. V den testování začínáme ve třídě v 7, 45 hodin.
- V pondělí 31. 1. si poslední 4. hodinu slavnostně rozdáme výpis pololetního vysvědčení. Tento den si také děti vyplní také ode mě připravené sebehodnocení za 1. pololetí a svoji „výzvu“ do 2. pololetí. Jak jsem Vám psala, konec vyučování bude pro všechny žáky 1. stupně v 11, 30 hodin. Pokud by byl někdo nemocný, vysvědčení dostane po návratu do školy do konce týdne, nebo až po jarních prázdninách ve škole. Sebehodnocení dostane k vypracování domů, prosím pak o jeho přinesení dodatečně do školy.
- Děti dostanou k vysvědčení také anketní lístek do dětské ankety SUK – ČTEME VŠICHNI s názvem „Nejlepší kniha, kterou jsem četl/četla v roce 2021“. Kdo se chce zúčastnit, prosím, aby mi vyplněný a podepsaný lístek od Vás rodičů přinesl do 18. února.
- V úterý 1., ve středu 2. a ve čtvrtek 3. února – vyučování podle rozvrhu.
- V pátek 4. února – jednodenní pololetní prázdniny, na tento den volna navazují hned naše letošní jarní prázdniny od 7. – 11. února.
- Děti dostaly také katalog na objednání knížek „Velký zimní výprodej knih 2022“, případné objednávky posílejte, prosím, nejpozději do 16. února.
PLÁN VÝUKY 31. 1. – 3. 2.
- Připomínám, že hned po jarních prázdninách v pondělí 14. února budou děti prezentovat svoji domácí četbu a pokroky ve čtenářském bingu. Každý by měl mít pečlivě zapsanou alespoň jednu novou knihu ve ČD (včetně splněného předtištěného úkolu) a z domova připravenou ústní prezentaci o přečtené knize. Všichni, kdo mi ČD po minulé prezentaci odevzdali, mají v něm zapsané hodnocení a pochvalu, příp. doporučení, co zlepšit.
- Úkoly na prázdniny: dětem žádný společný úkol nezadám, chci, aby si odpočinuly a načerpaly potřebné síly do dalšího pololetí J. Žáci, kteří ale chyběli, by měli mít doplněné úkoly, PL a cvičení v PS…Zde prosím o spolupráci. Děkuji.
Český jazyk
- procvičování učiva o podstatných jménech – jejich vyhledávání v textu a určování pádu, čísla, rodu a životnosti
- Procvičování skloňování podstatných jmen rodu středního – přiřazování PJ ke správným vzorům, procvičování psaní a zdůvodňování i/y v koncovkách PJ podle vzorů (nejen u vypsaných slov, ale už i ve větách). Trénujeme to tak (pokud je to možné), že za doplňované slovo píšeme do závorky vzor ve stejném pádu, např.: Na nebi (moři) svítí hvězdy.
- Ve středu 2. 2. si napíšeme kontrolní autodiktát na opakování pravopisu VS a vlastních jmen (= děti si jdou přečíst pravopisně obtížný text (větu), musí si ho zapamatovat a zapsat co nejsprávněji do sešitu.
- učebnice str. 60 - 61, PS Hravá čeština str. 46 - 47, Prav. pětiminutovky str. 31 a 32
- Přečteme si další kapitolu ze společné četby knížky „Školník Kulda je jednička“.
Matematika
- aritmetika – procvičování pamětného násobení jednociferným číslem, v tomto týdnu si přidáme i dělení, při počítání využíváme rozklady a další postupy, které děti znají u výpočtů s menšími čísly
- ve čtvrtek 3. 2. si napíšeme krátkou KP na písemné sčítání a odčítání do 100 000
- učebnice stále str. 41 - 43, PS str. 39 – 40 (kdo nemá hotové), PS 2. díl – dokončíme str. 5, díle str. str. 6 a 7
- geometrie – minulý týden jsme se věnovali osové souměrnosti, ve čtvrtek budeme ještě pokračovat
- učebnice str. 94, PS str. 57
Vlastivěda
- nerostné bohatství a průmysl v ČR (těžba nerostných surovin, jejich využití a zpracování, druhy průmyslu, práce s mapou, kde jsou největší naleziště nerostných surovin v ČR…), toto učivo se nám nyní částečně propojuje i s učivem přírodovědy, což se snažím v hodinách využít
- Učivo se zdá jednoduché, ale obsahuje mnoho nových pojmů, proto pro děti připravuji další materiály (PL) s textem ke čtení a s úkoly, které si společně čteme, vysvětlujeme a děti vypracovávají, aby učivu opravdu rozuměly.
- učebnice str. 36 - 39
Přírodověda
- neživá příroda – vlastnosti látek (délka, hmotnost, teplota, čas), děti by měly postupně zpaměti znát k těmto fyzikálním veličinám název měřidla a základní (a i další) jednotky, např. hmotnost – váhy – zákl. jednotka je 1 kilogram (kg), další je 1 gram(g), 1 metrický cent (q), 1 tuna (t)…
- ukážu dětem také některé pokusy, např. rozpustnost látek ve vodě…
- Chválím děti, které přinesly ukázat ostatním různé nerosty a horniny z domova.
- učebnice str. 34 – 35
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám pěkný konec 1. pololetí a úspěšný vstup do pololetí druhého. Užijte si s dětmi zasloužené prázdniny a všem přeji hodně zdraví!
Petra Holubová