15. zpráva - distanční výuka 11. 1. - 15. 1. 2021
15. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 11. 1. – 15. 1. 2021
Vážení rodiče a milé děti J,
v následujících 14 dnech se budeme i nadále „potkávat“ jen přes obrazovku, pokračujeme ve výuce bohužel stále distančně.
- Každý den píši aktuálně na třídní stránky, co jsme v online hodinách dělali, co mají děti za další práci a co si mají připravit na další den na online výuku. Děkuji, že je jistíte a pomáháte vše vyhledat, s připravenými pomůckami se nám hned lépe pracuje J.
- Děkuji také Vám, kteří jste mi poslali ofocené práce dětí z minulého týdne, postupně Vám budu posílat komentář a hodnocení.
- Od tohoto týdne budu mít každé pondělí a středu s dětmi od 14 – 15 hodin procvičování učiva ČJ a M (společné vypracování domácí práce…). Vždy mi, prosím, ale nahlaste předem, kdo se připojí, abych mohla v případě většího počtu dětí procvičování připravit a naplánovat. Připomínám, že připojení na tuto procvičovací „hodinku“ se mnou je: „Týmy“, vyberte „3. B – celá třída“ a „Připojit se“.
- Od tohoto týdne můžete také využít nabídky od Markéty Filipové, která bude v úterý a ve čtvrtek od 11, 40 – 12, 15 hodin procvičovat učivo s dětmi, se kterými ve škole nejvíce pracuje. Tyto děti mají procvičování s Markétou v kalendáři v Teams. Pokud by měl někdo z Vás také zájem přihlásit své dítě, zavolejte Markétě (731 767 348) a domluvte se s ní.
PLÁN UČIVA 11. 1. – 15. 1. 2021
Český jazyk: Čeká nás pravopisné učivo – doplňování, psaní a zdůvodňování i/y uvnitř slov po M. Ze znalosti řady vyjmenovaných slov po M, kterou jsme procvičovali pilně minulý týden, děti postupně vyzkouším opět na známku (v pátek 15. 1.). Věnovat se budeme hlavně slovům příbuzným k vyjmenovaným a dvojicím typu: mi/my, mít/mýt…(uč. str. 54 – 57). Děti mají ve vyzvednutých materiálech zatavené karty = pomocníky na i/y po L a M, do kterých mohou při práci nahlížet a pomáhat si s nimi. Diktáty na opakování i/y po B a L budeme psát ve středu a v pátek, děti si je mohou stále zkoušet předem.
Vyjmenovaná slova po B, L a M vystřídá dále učivo o 10 slovních druzích (uč. str. 59). Tento týden si slovní druhy jen připomeneme, ve druhé třídě jsme se již seznámili s jejich přehledem a podrobněji jsme se zabývali podstatnými jmény, slovesy, předložkami a spojkami. Ty si zopakujeme a přidáme si všechny ostatní slovní druhy (v dalším týdnu). Vloni si mnohé děti vyrobily pěkně výtvarně zpracované přehledy slovních druhů, nyní je mohou „oprášit“ a používat znovu. Děti mají také ve vyzvednutých výukových materiálech pomocnou kartičku s přehledem slovních druhů, se kterou budeme každodenně pracovat. Děti by se měly postupně naučit zpaměti název slovního druhu s pořadovým číslem a jeho krátkou definici. Jedná se o velmi obtížné učivo a toto jim hodně pomůže v praktických cvičeních na určování slovních druhů ve větách.
Přibyly nám další pravopisné jevy. Pro děti je velmi důležité nejen se „strefit“ do např. i/y, ale vědět, proč to tak je. Pravopis si tak mnohem lépe osvojí. Proto u oprav „hrubých“ chyb v sešitech budu chtít (až se vrátíme do školy) nejen opravit slovo správně, ale i stručně zdůvodnit, např. hbitě-není VS, myčka-příbuzné k mýt, šiška-š je měkká souhláska, dívka-dívek…Chtějte to nyní doma po dětech také - alespoň ústně.
V rámci slohu jsme si vysvětlili a společně vyzkoušeli popis. Všechny děti moc chválím, popis svojí aktovky zvládli všichni moc pěkně. Také v úrovni prezentování své práce ostatním spolužákům se všichni velmi zlepšili, musím uznat, že některým dětem to před kamerou jde v tomto ohledu dokonce lépe než ve škole J.
Čtení: Přečetli jsme pověst „Blaničtí rytíři“, při čtení děti zkoušely odhadovat, jak se bude příběh vyvíjet dál. Pokračujeme v trénování pozorného čtení v PS. Děti mají každý den pravidelný úkol – číst alespoň 15 minut ze své knížky.
Do pátku 22. 1. mají splnit nejméně jedno okénko ve čtenářském bingu a zapsat přečtenou knížku do čtenářského deníku podle vzoru, který jsme si zapsali společně („Z deníku kocoura Modroočka“).
Matematika: Celý minulý týden jsme velmi pilně procvičovali písemné sčítání, odčítání (zatím bez přechodu desítek) do 100 a slovní úlohy. Všechny děti už postup umí, ale času na dostatečné procvičování nám v limitovaných online hodinách moc nezbývá. Prosím o procvičování písemných postupů každý den i doma, podle toho, jak to Vašemu dítěti jde/nejde. Tento týden nacvičíme písemné odčítání s přechodem desítek, písemné postupy budeme i nadále průběžně trénovat (uč. str. 32 - ). Ve středu už začneme také dělit se zbytkem (str. 34 - 35). Příklady si budeme ale nejprve názorně zkoušet pomocí manipulace s předměty, o kterých jsem již psala. Velmi důležité bude rychlé vybavení násobků 2-10. Seznámíme se s novými pojmy neúplný podíl a zbytek. Nedivte se, že nyní půjde učivo velmi rychle za sebou, ale k písemnému sčítání a odčítání se zase vrátíme zanedlouho, až budeme počítat do 1000.
Prvouka: Začali jsme nové učivo – Svět kolem nás, rozdělili jsme si ho na přírodu (živou a neživou) a lidské výtvory – výrobky (uč. str. 24 – 25). Tento týden se zaměříme dále na pojmy přírodniny, suroviny, výrobky a zboží (str. 25 - 26).
Děkuji moc za spolupráci. Přeji Vám hlavně zdraví a hezký další lednový týden!
Petra Holubová