14. zpráva - distanční výuka 4. 1. - 8. 1. 2021
14. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA 4. 1. – 8. 1. 2021
- Online hodiny angličtiny s p. uč. Heinzovou budou stejně jako na podzim v rozvrhu ve čtvrtek – od 8, 30 – 9, 00 hodin 1. skupina a od 10, 00 – 10, 30 hodin 2. skupina. Kdo chce, může se připojit přes Teams také ještě na dobrovolnou půlhodinku procvičování učiva AJ každé pondělí od 13, 00 – 13, 25 hodin, poprvé ale až 11. ledna.
- V pondělí a v úterý odpoledne budu pro děti s Markétou ve škole připravovat sešity, PL další pracovní materiály k výuce doma. Pro jistotu ještě zopakuji prosbu, kterou jsem Vám psala i do mailu: Prosíme, abyste si pro tyto materiály přišli do školy ve středu 6. 1. v době od 8 – 12 hodin, nebo ve čtvrtek 7. 1. v době od 14 – 16, 30 hodin. Přineste s sebou, prosím, žákovskou knížku Vašeho dítěte, kterou od Vás převezme Markéta a předá Vám připravenou složku výukových materiálů pro Vaše dítě. Vše bude opět nachystáno v přízemí na stolku hned u vchodu. Pokud budete něco potřebovat i ze třídy nebo šatny, můžete si tam také zajít.
- V tomto týdnu Vám nabízím také navíc ještě doučování a procvičování učiva ČJ a M ve středu 6. 1. od 14 – 15 hodin (pro jednotlivce nebo skupinku dětí). Tento čas můžete také využít na konzultace k učivu. Je ale potřeba, abyste se nahlásili den předem (telefonicky, nebo mailem) nebo ještě i tentýž den na konci online výuky. Tato nabízená hodina navíc se nebude zobrazovat v kalendáři všem dětem, ale připojujte se na ni přes „Týmy“, vyberte „3. B – celá třída“ a „Připojit se“. Od příštího týdne bude tato „doučovací hodinka“ i v pondělí od 14 – 15 hodin. Pokud byste ale potřebovali cokoli k výuce a nabízené termíny se Vám nehodily, zavolejte mi a domluvíme se individuálně, pokusím se Vám vyjít maximálně vstříc.
Plán učiva 4. 1. – 8. 1. 2021
Český jazyk: Zopakujeme si řadu VS po L a psaní i/y po L uvnitř slov. Před vánočními prázdninami to většině dětí už šlo moc pěkně, mnozí rychle pochopili i obtížné dvojice slov typu lyska/líska, mlýn/mlít…, což ještě znovu procvičíme. Některé děti ještě nemají „splněné“ zkoušení z VS po L zpaměti, v pondělí (dobrovolníky) a v úterý (všechny zbývající) děti dozkouším. V průběhu týdne bychom začali ale už další řadu vyjmenovaných slov – po M. Vysvětlíme si je a k jejich postupnému zapamatování nám poslouží nejen zelená kartička, ale i pantomima J…Před prázdninami jsme kvůli zkrácené výuce nestihli slohové učivo – popis věci, pokusíme se ho zvládnout tedy v tomto týdnu. V učebnici budeme pracovat na str. 50 – 57.
Čtení: Děti dostaly domů nový sešit „Čtenářský deník“ s nalepeným PL s názvem „Čtenářské bingo“. Každý si měl vybrat libovolné jedno okénko a to začít plnit (pilně co nejčastěji trénovat hlasité i tiché čtení). V týdnu kolem 20. 1. budou mít děti prezentaci před třídou z nejméně jednoho zvoleného okénka. Postupně budou děti mezi sebou soutěžit, kdo získá „čtenářské bingo“, tj. splní celý řádek, sloupeček nebo úhlopříčku s jednotlivými čtenářskými úkoly…Pro splnění úkolu (okénka) bude nutný i písemný zápis do čtenářského deníku. První zápis uděláme tento týden společně jako vzor (o knize Z deníku kocoura Modroočka), podle kterého pak budou děti zápisy doma dělat.
Matematika: Psali jsme další krátké opakovací práce na známku ze znalosti příkladů na násobení a dělení, sudých a lichých čísel, zaokrouhlování na desítky a slovních úloh, v poslaném sešitu „M – kontrolní práce“ uvidíte, jak se Vašemu dítěti dařilo. Většině dětí práce dopadly dobře, ale také díky tomu, že asi polovina dětí stále na výpočty příkladů na násobení a dělení používá pomocníka = tabulku násobků. Proto Vás moc prosím, procvičujte s dětmi tyto příklady průběžně co nejčastěji, tyto mnohokrát procvičené příklady „malé násobilky“ už by měli všichni zvládat zpaměti bez tabulky. Před ván. prázdninami jsme sčítali písemně (pod sebou) čísla do 100, nyní si po zopakování přidáme i písemné odčítání. Nově si také vysvětlíme přednost násobení a dělení před sčítáním a odčítáním v příkladech s různými početními výkony typu 6 . 5 + 16, 66 + 48 : 8… (uč. str. 26, 30 – 33). Dalším novým učivem bude dělení se zbytkem, které se nejlépe vysvětluje na názoru – hravé manipulaci s drobnými předměty. Nachystejte tedy, prosím, dětem 20 drobných stejných předmětů nejlépe v krabičce (fazole, suché těstoviny, kostičky…), které jsme používali na jaře při seznamování s násobením a dělením. Moc děkuji.
Geometrie: Velmi poctivě jsme se věnovali učivu o vzájemné poloze dvou přímek a přesnému a správnému rýsování kolmic a rovnoběžek. Všechny děti by to už měly bezpečně umět. Nové učivo o polopřímkách zatím odložím, geometrie online je opravdu velmi náročná…
Prvouka: Psali jsme KP (ČR a orientace na mapě) s přípravou podle zadaných otázek, která téměř všem dětem dopadla výborně, z čehož jsem měla velkou radost. Nemalou měrou k pěknému výsledku přispěly jistě i báječně zpracované plakáty o ČR, které s Vaší pomocí děti vytvořily při distanční výuce na podzim. Nyní nás čeká nové učivo – PODMÍNKY ŽIVOTA. Začneme kapitolou Svět kolem nás (příroda živá a neživá, lidské výtvory – výrobky), uč. str. 24 a 25.
Vážení rodiče a milé děti,
vstup do nového kalendářního roku jsem si takto „distančně“ a „online“ v žádném případě nepřála...Více, než kdy jindy, bude potřeba vzájemně spolupracovat a pomáhat si. I děti se budou muset hodně snažit. Věřím, že i toto další období výuky na dálku společně zvládneme. Předem Vám moc děkuji za úzkou spolupráci, bez které by to vůbec nebylo možné. Pokud budete cokoli k výuce potřebovat, ozvěte se, ráda Vám pomůžu.
Přeji Vám co nejlepší začátek ledna! Petra Holubová