13. zpráva 10. 1. - 14. 1. 2022
9. 1. 2022
13. ZPRÁVA 10. 1. – 14. 1. 2022
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím v dalším lednovém týdnu.
- Měla jsem velkou radost, že jsme se po vánočních prázdninách sešli po dlouhé době úplně všichni a nikdo nebyl nemocný.
- Děkuji moc za spolupráci při shromažďování „vánočních pokladů“, které děti přinesly ve svých krabicích. Každý si ji vyzdobil po svém, k vidění byly i různé netradiční výtvarné techniky J. Minulé pondělí tento DÚ děti radostně ukazovaly a prezentovaly ostatním, byl to pro nás všechny moc hezký začátek prvního dne ve škole v novém kalendářním roce. Krabice si někteří ještě v průběhu týdne individuálně prohlíželi, postupně si je odnesou zpět domů.
Co nás čeká:
- V pondělí 10. 1. a ve čtvrtek 13. 1. se budeme všichni ve škole testovat na covid - 19 antigenními testy. Prosím, aby děti chodily do školy včas, začínáme ve třídě už v 7, 45 hodin. Podrobné informace k testování jsem Vám poslala mailem minulý týden.
- Před vánočními prázdninami a minulý týden jsme pracovali ve skupinách. Děti v tu dobu málo známkuji a dostávají za společnou týmovou práci ve skupině body. Jak jsem psala už minulý týden, nyní nás čekají opakovací a kontrolní práce kvůli pololetnímu vysvědčení, budeme tedy sedět opět ve dvojicích.
- Děti mají méně známek než jindy, některé mají z různých důvodů také méně známek než ostatní. Jsem si vědoma také toho, že známky do elektronické ŽK doplňuji občas s větší prodlevou…Bohužel důvodem jsou dvě karantény naší třídy, online výuka, častá a mnohdy i dlouhodobá nemocnost některých dětí, měsíční práce bez asistentky, mnohé děti dopisují práce se zpožděním… Pokud by někdo z Vás chtěl podrobnější informace k prospěchu svého dítěte, nabízím Vám všem telefonickou, nebo osobní konzultaci v tomto a následujícím týdnu (po předchozí domluvě).
- Průběžně budu opět posílat k nahlédnutí tyrkysové desky s napsanými KP, děti si to vždy zapisují do úkolníčku. Prosím o jejich podepisování, příp. opravu a poslání zpět.
PLÁN VÝUKY 10. 1. – 14. 1.
Český jazyk
- Opakování pravopisu VS a psaní i/y po obojetných souhláskách uvnitř slov - děti by měly umět všechny řady VS odříkat bezpečně zpaměti (podle loňské zelené kartičky), ve zkoušení budu pokračovat i v tomto týdnu. Většina dětí už i/y píše správně i v „zapeklitých“ slovech, zaslouží si velkou pochvalu.
- Opakování a trénování určování slovních druhů jsme se poctivě věnovali i celý minulý týden, nyní už zvládnutí tohoto učiva budu známkovat. Slíbenou další kartičku navíc dostanou děti v tomto týdnu. Bohužel ale některé děti, které mají s učivem ČJ potíže, i když přehledy učiva na kartičkách mají (VS, sl. druhy, co určujeme u PJ a sloves…), tak je ve škole nevyužívají a je velmi náročné je přimět k větší snaze, aby kartičku i vyndaly z aktovky…Prosím, chtějte to po nich i doma při psaní DÚ.
- Děti si nesly domů sešit „Diktáty a KP“. Před psaním každého diktátu děti nabádám, aby si případnou opravu napsaly hned. Kdo to tak dělá, neměl přes víkend žádnou práci, některé děti to ale průběžně nedělají, tak se jim opravy nahromadily…
- Před novým učivem o skloňování podstatných jmen a pravopisu koncovek PJ si znovu zopakujeme určování pádu, čísla rodu a životnosti.
- učebnice str. 56 - 59, str. 40 - 43, Prav. pětiminutovky str. 25 a 26
- Budeme pokračovat ve společné četbě knížky „Školník Kulda je jednička“, v pátek bude čtenářská dílna se čtením z vlastní knížky.
Matematika
- Aritmetika – procvičování písemného sčítání a odčítání víceciferných čísel. Většině dětí jde tento typ výpočtů lépe než výpočty pamětné. Bezchybné písemné sčítání a odčítání budeme ještě trénovat, zaměříme se také na slovní úlohy.
- Souřadnice bodů – procvičování, toto učivo je jen v PS, princip jsme se ale už učili, děti by ho měly znát.
- učebnice stále str. 38 - 40, PS str. 36, 37 - 39
- Geometrie - úsečka – natrénovali jsme rýsování, přenášení a porovnávání úseček pomocí kružítka, ve čtvrtek si vysvětlíme i vyznačení středu úsečky pomocí osy úsečky.
- učebnice str. 92 - 93, PS stále str. 52
Vlastivěda
- vodstvo ČR – procvičování tohoto učiva
- počasí a podnebí – nejprve obecně, pak podnebí v ČR
- Příští pondělí 17. 1. budeme psát KP – orientace v krajině, povrch a vodstvo ČR. Děti si mohou učivo opakovat podle učebnice, příruční mapy a PL ve fialových deskách.
- učebnice str. 30 - 33
Přírodověda
- neživá příroda – minerály (nerosty) a horniny
- učebnice str. 32 - 33
- V úterý 11. 1. si napíšeme plánovanou KP – ekosystém les – rostliny a živočichové našich lesů. Dětem jsem dávala minulý týden méně úkolů, aby se mohly na KP průběžně připravovat.
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám pěkný další lednový týden!
Petra Holubová