Týden od 7. 6. - 11. 6. 2021
ČESKÝ JAZYK
Ve středu 9. 6. - opakovací KP – doplňování i/y, určování slovních druhů v jednoduchých slovních spojeních a určování sloves (osoba, číslo a čas).
MATEMATIKA
V průběhu týdne budeme psát ještě krátké KP na opakování učiva. Půjde o násobení a dělení mimo obor násobilek (typ 70 . 6, 320 : 4, 19 . 8, 63 . 7…), písemné sčítání a odčítání do 1000 a dělení se zbytkem.
PRVOUKA
Ve čtvrtek 10. 6. si napíšeme opakovací KP – živočichové. Děti se mohou na tuto KP učit a učivo trénovat podle těchto přípravných otázek (odpovědi najdou v učebnici nebo v PL v zelených deskách):
- Vyjmenuj alespoň 4 společné znaky živočichů.
- Který plyn živočichové při dýchání ze vzduchu spotřebovávají a který vylučují? Čím dýchají živočichové, kteří žijí na souši a čím dýchají vodní živočichové?
- Jak přečkávají zimu ryby, žáby a ještěrky, jak netopýr a ježek, jak vlaštovka a čáp? Uveď příklad živočicha, který nemá rád horko.
- Jaké jsou rozdílné znaky života rostlin a živočichů?
- Jak rozdělujeme živočichy podle stavby těla a proč?
- Do jakých pěti skupin dělíme obratlovce?
- Kde žijí ryby, co mají na povrchu těla, čím dýchají? Uveď alespoň 4 zástupce, kteří žijí v ČR.
- Kde žijí obojživelníci? Popiš vývoj žáby. Uveď alespoň 3 zástupce obojživelníků, kteří žijí v ČR.
- Čím mají pokryté tělo plazi? Kteří živočichové patří mezi plazy? Uveď alespoň 4 zástupce, kteří žijí v ČR.
- Jak jsou ptáci přizpůsobeni k letu, co mají na povrchu těla? Uveď naše alespoň 3 stálé a 3 tažné ptáky.
- Jaký společný znak mají savci? Uveď alespoň 4 zástupce, kteří žijí v ČR.
- Čím se vyznačují bezobratlí živočichové? Uveď 5 příkladů těchto živočichů, kteří žijí v ČR.
- Jak rozdělujeme živočichy podle druhu potravy, kterou se živí? Uveď alespoň 3 zástupce ke každé skupině.
- Uveď alespoň 4 ohrožené a chráněné živočichy, kteří žijí v ČR.