Zadání práce na 25. 5. - 29. 5. 2020
ZADÁNÍ PRÁCE NA TENTO TÝDEN OD 25. 5. – 29. 5. 2020
Milí rodiče a milé děti J,
srdečně Vás všechny zdravím a moc děkuji Vám všem za poctivou domácí výuku, obětavost a trpělivost J. Opravdu pilně se doma s dětmi učíte už 11. týden, moc si Vaší pomoci vážím. Tento týden bude jiný, než všechny dosavadní týdny domácí výuky. Některé děti nastoupily k dnešnímu dni do školy, je jich z naší třídy 7, jsou ve skupině s dětmi z 2. A a učí je Markéta Filipová. Ostatní děti zůstávají až do konce školního roku doma.
Děkuji Vám také za vyzvednutí dalších PL k výuce, pokud jste je nestihli vyzvednout v minulém týdnu, můžete si pro ně zajít i v těchto dnech. Pro školní děti i pro ty domácí budu připravovat stejnou písemnou práci. Většinou to už budou PL, které Vám budu chystat vlastní nebo z různých dalších výukových materiálů k vyzvednutí 1krát týdně ve škole. Některé PL budeme potřebovat i v online hodinách, některé budou na procvičení učiva podle zadání a také navíc – pro zájemce.
Materiály na další týden připravím k vyzvednutí na tento pátek 29. 5. Přijďte si, prosím, pro ně kdykoliv od 7, 30 – 15 hodin, případně jindy dle domluvy. Budou opět ve složkách nadepsaných jmény dětí na stole v přízemí. Děkuji moc za spolupráci J.
Od dětí ve škole budu mít vždy jejich týdenní práci připravenou v pátek, abych jim ji mohla zkontrolovat. U dětí doma bych ráda zůstala u dosavadního způsobu kontroly, pokud ještě vydržíte a máte sílu…Stačí mi ale poslat třeba jen ukázku ofocených prací, nemusíte už posílat nutně vše. Také za to Vám patří další dík J!
Od tohoto týdne bude online výuka probíhat každý den od pondělí do čtvrtka, jak jsem Vám již psala. Doufám, že Vám to pomůže a alespoň částečně uleví. Rozvrh najdete v kalendáři Teams a také zde na úvodní straně třídních stránek, kam budu psát i to, co si mají děti na jednotlivé online hodiny připravit.
Mám velkou radost, že se s dětmi vidím přes Teamsy. Moc Vám všem děkuji, že dětem pravidelně pomáháte (vše nastavit, zapnout/vypnout mikrofon…) a i během naší schůzky jste poblíž, kdyby děti potřebovaly s něčím pomoci. Také všechny děti na online hodinách pracují výborně a jsou perfektně připravené J. Moc si toho vážím. Také dětem, prosím, vysvětlete, že kdyby náhodou spojení přestalo fungovat, že to není jejich vina a že je to technikou, ať se tím netrápí…(to se nám bohužel stalo např. minulý čtvrtek u 3. skupiny na samém závěru hodiny…).
Milé děti J, zasloužíte si všechny velikánskou pochvalu za pilnou práci s rodiči doma, moc jim poděkujte, jak obětavě se s Vámi doma učí J. Společně jste už zvládli téměř všechno učivo 2. třídy. Vydržte, do konce školního roku zbývá už jen několik málo týdnů a zasloužené prázdniny pro všechny se už blíží J!
Další informace:
- Na příští týden domlouvám s paní učitelkou Šímovou také online hodinu angličtiny. V příští zprávě Vám napíšu, kdy hodina přes Teamsy proběhne. Na tento týden posílá zadání ještě obvyklou cestou.
- Školní rok bude ukončen k 26. 6., plánované dny ředitelského volna 29. a 30. 6. platí.
ZADÁNÍ PRÁCE NA TENTO TÝDEN
Školní děti: Práci jsem se snažila připravit tak, aby základní práci děti zvládly se mnou v online hodinách nebo ve škole s Markétou Filipovou. Pokud by byl někdo pomalý (nebo by ve škole lenošil…), dostane příp. práci dokončit domů.
Děti doma: Část základní práce zvládneme na online hodinách, část bude zbývat na domácí výuku. Děkuji všem za trpělivost a dlouhotrvající spolupráci.
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
Online hodiny:
- V pondělí 25. 5. – ČJ: vypravování o zážitcích z víkendu, diktát slov s párovými souhláskami na konci, kontrola a zdůvodňování pravopisu, opakování řazení slov podle abecedy.
- Ve středu 27. 5. – ČJ: vysvětlení posledního nového učiva – předložky (učebnice str. 113), které píšeme zvlášť, ale čteme dohromady se slovy, opakování pravopisu.
PROSÍM PŘIPRAVIT:
- sešit „ČJ – procvičování“ nebo papír
- pero
- smazávací tabulku, fixu a hadřík
DALŠÍ PRÁCE ZÁKLADNÍ
- Poslední nové učivo – předložky (vysvětlím také ve středu na online hodině) – učebnice str. 112 – 114 možno přečíst úvodní článek, otázky k textu splnit ústně.
- Procvičovat psaní a ústní zdůvodňování párových souhlásek na konci a uvnitř slov - vypracovat PL „ČJ – procvičování učiva“ (hlava klauna).
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE NAVÍC – PRO ZÁJEMCE
- Kdo chce, může vypracovat vyzvednutý PL „ČJ – opakování učiva“ (synonyma, abeceda, pár. souhlásky…).
- Procvičovat učivo je možné také na webových odkazech z minulých týdnů.
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – dokončit všechny zbývající stránky, pokud nemáte hotovo z minulého týdne, pokračovat ve čtení knihy „Z deníku kocoura Modroočka“, číst nahlas ze svojí knížky…
MATEMATIKA – ZÁKLADNÍ PRÁCE
Online hodina:
- V úterý 26. 5. – M: budeme procvičovat násobky 2 - 5, vyhledávat výsledky příkladů na násobení a dělení v tabulce, hrát opakovací hry a řešit slovní úlohu.
PROSÍM PŘIPRAVIT:
- vybrat si jednu řadu násobků 2 - 5 a umět je zpaměti odříkat vzestupně i sestupně (pokud by nešlo, přečíst je bezpečně z tabulky)
- tabulku násobků
- sešit „M – procvičování“ nebo papír
- smazávací tabulku, fixu a hadřík
- pero
DALŠÍ PRÁCE ZÁKLADNÍ
OPAKOVÁNÍ
- Násobky 2, 3, 4, 5 a 10 – procvičovat podle potřeby jejich jisté odříkání za sebou zpaměti, procvičovat podle potřeby příklady na násobení a dělení 2, 3, 4, 5 a 10, co nejvíce zpaměti nebo výsledky rychle a bezpečně vyhledávat v tabulce. Toto vyhledávání v tabulce, prosím, nepodceňujte, minulý týden jsem na online hodině vyzkoušela, jak děti umí s tabulkou pracovat. Ukázalo se, že mnozí si nejsou vůbec jistí…Tento týden to budeme tedy trénovat znovu. Děkuji za pomoc.
- Geometrie – prosím vypracovat 2 poslané PL na procvičování geometrie na měření úseček, také prosím, dohlédněte na to, aby děti rýsovaly ořezanou tužkou č. 3 a zapisovaly body velkými tiskacími písmeny a přímky malými psacími písmeny. Děkuji.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE NAVÍC – PRO ZÁJEMCE
- Vypracovat vyzvednutý PL na opakování sčítání do 100 „Popletené pohádky“.
- Procvičovat učivo lze také na webových odkazech z minulých týdnů.
PRVOUKA
Online hodina:
- Ve čtvrtek 28. 5. – Prvouka: procvičování a opakování základních znalostí, kapitola č. 28 - moje povolání – krátká prezentace ostatním.
PROSÍM PŘIPRAVIT:
- Předem přečíst pohádku č. 28, vyluštit křížovku a vypracovat úkol ode mě (je na vzoru řešení) = napsat, jaké povolání by chtěl každý dělat, až bude dospělý a proč (stačí 3 – 5 vět). Prosím opět natrénovat plynulé čtení tohoto úkolu, děti ho budou prezentovat ostatním spolužákům.
- linkovaný papír, pero
- smazávací tabulku, fixu, hadřík
- V tomto týdnu nás čeká 2. část 27. kapitoly „Proměna pampelišky“ a 28. kapitola „Divadlo pro mláďátka“. Potřebné PL jste si měli možnost vyzvednout ve škole.
- Ve 2. části dlouhé 27. kapitoly se děti seznámí s vývojem včely, druhy včel v úle a dalšími příbuznými včel. PL berte opět jako nabídku, není nutné vše splnit.
- Posílám také vzory PL a pro zájemce čtení o včelách.
- 28. kapitola je krátká, prosím, přečtěte si s dětmi úvodní pohádku.
- K ní je jeden PL, prosím o vypracování na online hodinu (viz výše).
Pohádku a PL založte, prosím, opět do zelených desek. Děkuji.
Stále platí, pokud byste potřebovali s čímkoliv poradit, pomoci…, volejte, pište, jsem tu pro Vás a Vaše děti, ráda pomůžu.
Přeji pěkný poslední květnový týden! Petra Holubová