Zadání práce na 1. 6. - 5. 6. 2020
ZADÁNÍ PRÁCE NA 1. 6. – 5. 6. 2020
Milí rodiče a milé děti ,
srdečně Vás zdravím poprvé v červnu - v posledním měsíci školy. Jsem si jistá, že už se všichni těšíte na konec školního roku a na prázdniny. Pevně věřím, že ty poslední 4 týdny kombinované školní i domácí výuky společně zvládneme J. Velké díky píši znovu Vám všem za bezvadnou spolupráci, pomoc a ochotu J!
Klasifikace za toto pololetí se bude uzavírat k 12. 6., o způsobu rozdání vysvědčení Vás budu ještě informovat.
V minulém týdnu se některé děti vrátily do školy, většina se učí i nadále doma. Všechny školní děti pracují s Markétou Filipovou velmi dobře, snaží se a spojená školní skupina s 2. A funguje bez problémů. Děkuji také všem z Vás, kteří jste mi poslali ofocené práce z domácí školy, díky Vám mám přehled, jak děti doma pracují. Postupně Vám odepisuji a práce hodnotím.
Pomocí počítačů a tabletů se nám daří vidět se a slyšet se všichni 4krát týdně při online hodinách. Naštěstí zatím technika funguje (až na drobné potíže) dobře, tak je to fajn. Snažím se, aby se každé dítě dostalo několikrát za naše setkání ke slovu. Krátkým úvodním povídáním trénujeme nejen znalosti, ale i vyjadřovací schopnosti. Mám radost, že tím, jak dětem mnozí pomáháte s přípravou těchto malých prezentací, získávají děti v mluvení před ostatními jistotu, zlepšují se a baví je to J. Prosím, sledujte i nadále průběžně třídní stránky, na úvodní stránku píši aktuální informace, co si vždy mají děti na jednotlivé online hodiny předem připravit.
Děkuji za opětovné vyzvednutí PL ve škole, myslím, že tyto už byly poslední J. Připravila jsem je především na procvičení učiva, kterého je v učebnicích málo, a na zpestření výuky. Děti doma i ve škole mají stejné zadání práce. Prosím, PL vypracovávejte s dětmi doma postupně, jak budu psát. S některými PL zamýšlím pracovat také v online hodinách, některé jsou už jen navíc – pro zájemce.
Milé děti , moc ráda Vás vždy vidím a slyším při našem vyučování přes Teamsy J. Jste všichni moc šikovní, jsem ráda, jak rychle jste se všechno s pomocí rodičů naučili. Moc jim za to, prosím, poděkujte. Těším se na Vás opět v tomto týdnu J!
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
Online hodiny:
- V pondělí 1. 6. – ČJ (Den dětí): vypravování o zážitcích z víkendu, křížovka, kresba „Příšerky“ podle pokynů
- Ve středu 3. 6. – ČJ + čtení: krátké představení (případně ukázka) právě čtených knížek, procvičování párových souhlásek, PL „Čtení“ křížovka s úkolem – oprava chybných slov ve větách z pohádek (nácvik pozorného čtení).
DALŠÍ PRÁCE ZÁKLADNÍ
- Procvičování slovních druhů (podstatná jména, slovesa, předložky) a abecedy – učebnice str. 115 – 117, některá cvičení možno splnit ústně (podle potřeby).
- Procvičovat psaní a ústní zdůvodňování párových souhlásek na konci a uvnitř slov - vypracovat PL „Párové souhlásky“ (z/s – ptáci), „ČJ – procvičování učiva“ (rybu – z/s, ž/š).
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE NAVÍC – PRO ZÁJEMCE
- Procvičovat učivo je možné také na webových odkazech z minulých týdnů.
ČTENÍ: pokračovat ve čtení knihy „Z deníku kocoura Modroočka“, číst nahlas ze svojí knížky – připravit si krátkou prezentaci o svojí právě čtené knížce na středeční online hodinu…
PRO ZÁJEMCE ŠIKOVNÉ ČTENÁŘE (dobrovolný úkol)
Někteří jste u mě poptávali nějaký PL k přečtené knížce, posílám ho tedy s názvem „Čtenářský list“, kam mohou děti o přečtené knížce napsat a z 2. strany nakreslit obrázek.
MATEMATIKA – ZÁKLADNÍ PRÁCE
Online hodina:
- V úterý 2. 6. – M: budeme procvičovat násobky 2 - 5, vyhledávat výsledky příkladů na násobení a dělení v tabulce, hrát opakovací hry a řešit slovní úlohu.
DALŠÍ PRÁCE ZÁKLADNÍ
OPAKOVÁNÍ
- Násobky 2, 3, 4, 5 a 10 – procvičovat podle potřeby jejich jisté odříkání za sebou zpaměti, procvičovat podle potřeby příklady na násobení a dělení 2, 3, 4, 5 a 10, co nejvíce zpaměti (nebo výsledky alespoň rychle a bezpečně vyhledávat v tabulce). Čím jistější si děti nyní budou, tím jednodušší bude pro ně začátek 3. třídy…
- Geometrie – prosím vypracovat vyzvednutý PL na procvičování geometrie „RÝSOVÁNÍ ÚSEČEK“ a v PS str. 47 „Co už umím“.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE NAVÍC – PRO ZÁJEMCE
- Vyzkoušet si ústně či písemně do sešitu některá cvičení z učebnice str. 63 – 71 (pro 2. třídu rozšiřující učivo), zajímavé jsou např. „Kouzelné čtverce“ na str. 67/cv. 5 nebo str. 71/cv. 6.
- Procvičovat učivo lze také na webových odkazech z minulých týdnů.
PRVOUKA
Online hodina:
- Ve čtvrtek 4. 6. – Prvouka: povídání o konkrétním učivu (kapitole), které děti letos zaujalo a co si z něho pamatují, kapitola č. 30 „Velké překvapení“ - přečtení poslední pohádky s úkolem (čtení s předvídáním), splnění úkolu na PL (vývoj člověka).
- Do čtvrtka si, prosím, přečtěte s dětmi předposlední pohádku č. 29 „Ostružinka, Bezinka a mlok skvrnitý“. PL k ní neposílám, týká se ale ochrany přírody a chráněných živočichů a rostlin. Můžete si s dětmi popovídat na toto téma, mohly by vědět, že jsou u nás 4 národní parky (Krkonoše, Šumava, České Švýcarsko a Podyjí), mnoho chráněných území, v nejbližší přírodní rezervaci na Zvolské homoli jste s nimi už určitě byli…Děkuji.
- 30. kapitolou se zakončí „Velké putování skřítka Ostružinky“ a učivo celého školního roku.
Stále platí, pokud byste potřebovali s čímkoliv poradit, pomoci…, volejte, pište, jsem tu pro Vás a Vaše děti, ráda pomůžu J.
Přeji pěkný první červnový týden! Petra Holubová