Zadání domácí práce na 4. 5. - 7. 5. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA 4. 5. – 7. 5. 2020
Milí rodiče a milé děti J,
moc Vás zdravím v novém týdnu. Chci Vám znovu poděkovat, jak obětavě a soustavně doma s dětmi pracujete, vím, jak je výuka doma po tak dlouhou dobu náročná…Jsem moc ráda, že mi pravidelně posíláte nafocené hotové úkoly a PL. Velmi ráda si čtu Vaše „hlášení“ či komentáře z „domácí školy“. Nemusíte ale spěchat, můžete je posílat až v pondělí, kdy Vám posílám další zadání domácí práce. V průběhu týdne se snažím všem postupně odpovídat a dávat zpětnou vazbu.
Informace ze ŠD: Vzhledem k současné situaci Vám budou peníze za duben, kdy děti nenavštěvovaly ŠD, vráceny na konci školního roku.
Jak jsem již psala v úvodu našich stránek, tento týden se společně zkusíme spojit online přes Teamsy dvakrát, a to ve stejných skupinách a časech jako v minulém týdnu.
Prosím, abyste se všichni na schůzky připojovali přes kalendář, aby se nám nestalo to, co ve čtvrtek, že se utvořily 2 paralelní skupiny ve stejný čas a místo 2 skupin jsme měli postupně 4…Snad se nám to v tomto týdnu podaří „vyladit“ J…
V tomto týdnu proběhne online výuka:
V úterý 5. května a ve čtvrtek 7. května, holky vždy od 11, 00 - 11, 30 hodin a kluci od 12, 00 - 12, 30 hodin. Budeme si opět chvíli povídat a tentokrát už i trochu procvičovat učivo J…
NA ÚTERNÍ ONLINE HODINU 5. 5. PROSÍM PŘIPRAVIT:
- gumovací pero nebo tužku a gumu
- nelinkovaný papír A4 s nadepsanými pěti sloupečky - OSOBA, ZVÍŘE, VĚC, SLOVESO, BODY. Budeme hrát hru na způsob "Země, města...". Doporučuji dát si papír na šířku (aby měly děti sloupečky na psaní slov dostatečně široké) a dětem předem papír nalinkovat.
NA ČTVRTEČNÍ ONLINE HODINU 7. 5. PROSÍM PŘIPRAVIT:
- Krátké představení přečtené knížky ostatním spolužákům v rozsahu asi 5 – 7 vět (název knížky, jméno autora, příp. ilustrátora, žánr, jak se jmenovala hlavní postava (y), zda se dítěti knížka líbila/nelíbila, proč by ji doporučil (a) ostatním dětem…). Pokud je to možné, mohou mít děti knížku u sebe a do kamery ji ukázat. Pokud by měl někdo trému mluvit zpaměti, může si povídání o knížce předem napsat a pak ho pěkně plynule přečíst. Pokud by někdo neměl knihu přečtenou, představí nám knížku, kterou právě čte.
- Čítanku se záložkou na společné čtení.
Děkuji za spolupráci a moc se na všechny těším :)!
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Pravopisu (psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách a skupin s ě) – napsat do sešitu „Diktáty a KP“ tento diktát:
U lesa dovádějí zajíci. Po stromech se prohání veverky. Na pasece se hřejí ještěrky. V trávě u rybníka skáče žába. Na stromě sedí kukačka. Na květině přistál nádherný motýl.
- Slovních druhů – prosím, zopakujte s dětmi, co jsou podstatná jména (názvy osob, zvířat a věcí) a slovesa (slova, která vyjadřují, co osoby, zvířata a věci dělají nebo co se s nimi děje).
Zkusíme je vyhledávat v textu. V uč. na str. 106 si přečíst článek „Na rybách“ a splnit ústně úkoly 1 – 4. Do sešitu „ČJ – procvičování“ vypsat z článku 7 sloves a 7 podstatných jmen.
- MILÉ DĚTI, v neděli 10. 5. je svátek všech maminek. Vyrob (nakresli) a napiš mamince přání, udělej jí radost nějakým pěkným obrázkem J. Určitě ji moc potěšíš…J.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- V uč. na str. 111 přečíst si nahlas cv. 16 – povídání o kaprovi, úkoly k textu splnit ústně.
- Procvičování popisu – napsat hádanky pro spolužáky ve třídě. Vybrat si známou pohádkovou postavu a krátce ji na papír popsat v několika větách co nejlépe tak, aby ostatní uhádli, o koho se jedná (možno také popsat zvíře, věc denní potřeby…). Hádanky mi můžete poslat, pokusím se je také uhádnout…J.
- Procvičovat učivo můžete i na
https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-2-trida
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/slovni-druhy
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/podst_jm1.htm
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – vypracovat str. 42, pokračovat ve čtení knihy „Z deníku kocoura Modroočka“, číst nahlas ze svojí knížky…
Na čtvrtek 7. 5. si připravit na online hodinu krátké představení své přečtené (příp. rozečtené) knížky (viz výše).
MATEMATIKA - ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Násobky 2, 4, 5 a 10 – procvičovat jejich jisté odříkání za sebou zpaměti, procvičovat příklady na násobení a dělení 2, 4, 5 a 10, co nejvíce zpaměti nebo výsledky rychle a bezpečně vyhledávat v tabulce.
- Vypracovat v PS str. 29 a 30. Na str. 29 u sl. úlohy 10 pište u první otázky jen řešení, zkoušku a odpověď, u druhé otázky vypište (za ?:) alespoň 5 čísel, pro která nerovnost platí. U cv. 12 nechte děti přijít na to, o které násobky se jedná, prosím, neprozrazujte jim to předem…
Na str. 30/cv. 14 – jedná se o složenou slovní úlohu, která bude pravděpodobně pro většinu dětí náročná, zatím jsme podobné úlohy řešili většinou společně. Předpokládám, že děti budou potřebovat Vaši pomoc. Tentokrát první výpočet se bude psát rovnou do zápisu, doplňte ho tedy společně takto:
Lucka….45
Filip…...(45 : 5 = 9)
Lucka ….o ? více (šipku čteme „než Filip“)
Dále budou děti počítat: 45 – 9 = 36, zk. 36 + 9 = 45 a na závěr už jen napíší písemné odpovědi na obě otázky.
- Vypracovat obě strany vyzvednutého PL „Násobky čísla 5“ – cv. 1 – 5 (někteří už poslali splněné s předstihem).
ROZŠIŘUJÍCÍ UČIVO – PRO ZÁJEMCE
- Procvičovat učivo můžete také na
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-5
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/nasob5_1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/dele5_1.htm
https://www.skolazvesela.cz/category/1-a-2-trida/
PRVOUKA
- Čeká nás 24. kapitola „Setkání s Bezinkou“, která bude pro děti po delší době krátká a víceméně odpočinková…J.
- Přečtěte si společně úvodní pohádku.
- Tato kapitola se týká slušného chování (to řešíte každý den…J) a zdravé výživy. K té mají děti vypracovat jeden PL – zakroužkovat zdravá jídla (zeleně) a nezdravá jídla (červeně).
NĚCO NAVÍC – PRO ZÁJEMCE - MALÉ ŠIKOVNÉ KUCHTÍKY A KUCHAŘINKY
- Kdo chce, může (pod Vaším vedením) připravit zdravé a chutné jídlo pro svoji rodinu (salát, pomazánku…), napsat recept a stručný postup přípravy, příp. se u tohoto „vaření“ vyfotit a poslat mi, jak se vše zdařilo J. Budu se těšit na skvělé nápady a prima inspiraci J!
Pohádku a PL založte, prosím, opět do zelených desek. Děkuji.
Stále platí, pokud byste potřebovali s čímkoliv poradit, pomoci…, volejte, pište, jsem tu pro Vás a Vaše děti, ráda pomůžu.
Přeji pěkný začátek května, užijte si také 2. květnový prodloužený víkend se státním svátkem!
Těším se na viděnou a na slyšenou s dětmi v úterý a ve čtvrtek J!
Petra Holubová