Zadání domácí práce na 18. 5. - 22. 5. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA 18. 5. – 22. 5. 2020
Milí rodiče a milé děti J,
opět Vás srdečně zdravím v novém týdnu a děkuji Vám za to, jak pilně a soustavně doma
pracujete a pravidelně mi posíláte ofocené práce a úkoly, které děti doma vypracovaly. Moc si toho vážím, ráda si vše prohlížím, baví mě číst Vaše připojené komentáře a hodnocení Vaší domácí výuky. Ještě jednou děkuji za obětavost, vstřícnost a trpělivostJ!
Poslala jsem Vám na mail PL na tento týden, děkuji moc za jejich vytištění a pomoc s vypracováním.
Velká prosba: PL na následující týden pro děti, které se budou i nadále učit doma, budete mít všichni připravené k vyzvednutí opět ve škole, abyste je nemuseli doma tisknout. Prosím, přijďte si pro ně tento čtvrtek 21. 5., nebo pátek 22. 5. vždy v provozní době školy od 9 – 12 hodin. Děti, které jdou od pondělí do školy, dostanou tyto PL až v pondělí 25. 5. ve škole. Moc děkuji za spolupráci.
Děkuji Vám také za poslání dotazníku, zda Vaše dítě nastoupí/nenastoupí do školy. Vím, že to bylo náročné rozhodnutí…Do školy nastoupí z naší třídy 7 dětí, 20 jich zůstává do konce školního roku doma. V průběhu tohoto týdne dostanete ještě všichni podrobné informace k návratu dětí do školy a ke změnám v domácí výuce.
Milé děti J,
moc ráda si pročítám a prohlížím Vaše práce a úkoly, které doma s rodiči a dalšími členy rodiny vypracováváte. Zasloužíte si všichni velikánskou pochvalu za píli, vytrvalost a snahu. Moc Vám za to děkuji, děláte mi radost J! Děti, také mě moc těší, že mnozí doma pilně čtete a zlepšujete se ve čtení. Kolik krásných knížek jste už doma za jaro přečetly J! To nám hodně pomůže do 3. třídy. Také se s Vámi moc ráda vídám na našich online hodinách, že se společně vidíme a slyšíme je moc fajn J!
V tomto týdnu proběhne online výuka:
V úterý 19. května MATEMATIKA – zatím stejně, jako byla dosud, holky vždy od 11, 00 - 11, 30 hodin a kluci od 12, 00 - 12, 30 hodin.
NA ÚTERNÍ ONLINE HODINU MATEMATIKY 19. 5. PROSÍM PŘIPRAVIT:
- smazávací tabulku, fixu a hadřík
- tabulku násobilky (vyndaný dvojlist z PS)
- sešit „M – procvičování“ nebo papír
- pero
Ve čtvrtek 21. května ČESKÝ JAZYK – už na 3 skupiny.
Děti jsem rozdělila do 3 skupin takto:
- Skupina 1 - od 9, 30 – 10, 00 hodin: Honzík B., Barča H., Klárka M., Adélka R., Agátka S., Teuška S., Tomášek V.
- Skupina 2 - od 10, 30 – 11, 00 hodin: Adélka K., Sofinka K., Nelinka K., Klárka K., Adrianka P., Emilka S., Eliška Š., Eliška V., Laura V.
- Skupina 3 - od 11, 30 – 12, 00 hodin: Jirka B., Matyáš D., Štěpánek F., Luky K., Domča Š., Nikolka V., Jáchym K., Tomášek K., Kubík S., Finn K., Matěj L.
NA ČTVRTEČNÍ ONLINE HODINU ČJ 21. 5. PROSÍM PŘIPRAVIT:
- krátké povídání o sobě (vlastní popis) v rozsahu asi 7 – 10 vět - podrobně viz níže zadání z ČJ
- sešit „ČJ – procvičování“ nebo papír
- pero
Děkuji za spolupráci a moc se na všechny těším :)!
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Párové souhlásky na konci a uvnitř slov – procvičování učiva, ne vždy se píše písmeno, které vyslovujeme. Jak jsem psala již minulý týden, vždy se rozhoduji mezi dvěma písmeny = párem, proto se těmto souhláskách říká párové (B/P, V/F, D/T, Ď/Ť, Z/S, Ž/Š, H/CH). V napsání správného písmene pomůže říci si jiný tvar slova, zdrobnělinu… Prosím, stále chtějte po dětech pravopis slov zdůvodňovat, aby si na to do budoucna navykly, např. strom dub – řeknu si hodně dubů (duby, doubeček, duběnka…), proto napíšu b. POZOR! Aby jim zdůvodnění skutečně pomohlo k napsání správného písmene, musí být za zdůvodňovanou souhláskou vždy samohláska (dub – duby, ale ne doubky, to by nepomohlo…). Děkuji, že to tak všichni děláte.
- Učebnice str. 104 – 105 některá cvičení splnit ústně, POZOR, existují slova, která nejdou zdůvodnit a musíme si je pamatovat: až, již, když, než, přes, teď, už.
- SLOH - napsat do čtvrtka na papír povídání o sobě – vlastní popis v rozsahu 7 – 10 vět. Mělo by v něm být jméno, věk, jak vypadám (postava, vlasy, oči…), co nosím rád(a) na sobě, oblíbené jídlo, barva, co mě baví ve volném čase…Děti mohou práci doplnit barevným obrázkem nebo fotkou.
Na čtvrtek 21. 5. si děti na online hodinu natrénují plynulé přečtení svého popisu nebo ho mohou volně převyprávět.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Procvičovat učivo můžete i na
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/bp1.htm
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – dokončit všechny zbývající stránky (asi str. 34 a 47), pokračovat ve čtení knihy „Z deníku kocoura Modroočka“, číst nahlas ze svojí knížky…
MATEMATIKA - ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Násobky 2, 3, 4, 5 a 10 – procvičovat jejich jisté odříkání za sebou zpaměti, procvičovat příklady na násobení a dělení 2, 3, 4, 5 a 10, co nejvíce zpaměti nebo výsledky rychle a bezpečně vyhledávat v tabulce.
- Geometrie – vypracovat poslaný PL „Opakování geometrie“, prosím, dohlédněte na to, aby děti rýsovaly ořezanou tužkou č. 3 a zapisovaly body velkými tiskacími písmeny a přímky malými psacími písmeny (pravděpodobně to zapomněly…)
NOVÉ UČIVO
- Geometrie – střed úsečky – učebnice str. 84, zde je podrobný návod, jak hledat střed úsečky pomocí proužku papíru (zatím bez použití pravítka). Budeme ho označovat písmenem S. Děti budou pravděpodobně potřebovat Vaši pomoc, prosím, natrénujte to s nimi. Můžete si vyzkoušet i cvičení v uč. str. 84/2 a 3.
- Vypracovat v PS str. 44/cv. 1 – 4.
- Jednotky délky, délka úsečky, rýsování úseček dané délky – učebnice str. 85, zde doporučuji začít a vysvětlit dětem, že dřívější jednotky délky nebyly přesné (stopa, loket, palec, i „náš“ proužek papíru…), proto se zavedly přesné mezinárodní jednotky délky (m, dm, cm…)…
Děti by si měly zapamatovat, jak se tyto jednotky délky jmenují a že 10 cm = 1 dm, 1m = 10 dm = 100 cm (další jednotky se budeme učit až ve 3. třídě).
- Dále si můžete vyzkoušet splnit úkoly na str. 84/1 – 4, tyto úkoly jsou důležité pro názornost učiva.
- NOVINKA – rýsování úsečky dané délky, doporučený postup při rýsování úsečky AB dané délky:
- narýsovat delší přímou čáru,
- kousek od levého kraje vyznačit krajní bod A čárkou a pojmenovat ho,
- těsně pod bod A přiložit na pravítku 0 a u dané délky vyznačit čárkou bod B,
- pravítko dát pryč, čárku u bodu B případně dotáhnout a bod B pojmenovat,
- přeměřit pravítkem, jestli je úsečka AB narýsovaná přesně.
- Vypracovat v PS str. 45 celou a 46/cv. 5, 6 a 8, zde, prosím, veďte děti k tomu, aby měřily délku šípů, úseček …pravítkem od nuly, nikoliv od začátku pravítka. Novinkou pro ně také bude zápis délky úsečky do rovné závorky. Zatím měříme na celé centimetry (zpřesnění na mm až příští rok…).
ROZŠIŘUJÍCÍ UČIVO – PRO ZÁJEMCE
- Můžete si vyzkoušet v PS náročnější cvičení se sovou na str. 44/cv. 5 a 46/cv. 7 a 9.
- Procvičovat učivo můžete také na
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-3
PRVOUKA
- Čeká nás 26. kapitola „Malá vydra“ a část 27. kapitoly „Proměna pampelišky“, potřebné materiály jsem Vám poslala na mail. Moc děkuji za jejich vytištění.
- Přečtěte si společně úvodní pohádku č. 26.
- V této kapitole si děti seznámí s vydrou a bobrem a tím, jak jsou přizpůsobeni životu ve vodě, prosím, přečíst si informace a vypracovat úkol na 2 PL (vydra a bobr).
- Přečtěte si pohádku č. 27.
- Tento týden zkuste zvládnout 1. část této kapitoly – rozmnožování rostlin. Vypracujte, prosím, PL o pampelišce (pozor – neprozrazovat, je k ní hádanka a vystříhat kartičky s vývojem pampelišky a nalepit je do očíslované mřížky ve správném pořadí).
- Pro zájemce posílám navíc ještě čtení o cestování semen rostlin v přírodě.
Pohádky (pokud jste je také tiskli) a PL založte, prosím, opět do zelených desek. Děkuji.
Stále platí, pokud byste potřebovali s čímkoliv poradit, pomoci…, volejte, pište, jsem tu pro Vás a Vaše děti, ráda pomůžu.
Přeji pěkný další květnový týden!
Těším se na viděnou a na slyšenou s dětmi v úterý a ve čtvrtek J!
Petra Holubová